2008-04-14 Påfyllning av förrådet och vattenkastning

Rulle stack och tränade och jag cyklade till våra vänners hus på ett annat område och tog lite bilder på deras trädgård då de är i Sverige och vill veta hur deras växter tar sig och om de mår bra. Bilderna är nu skickade via e-post och när de öppnar sin dator så finns bilderna där. Mycket praktiskt och effektivt! Hur har vi klarat oss tidigare utan alla dessa praktiska finesser, kan man ju undra, ha, ha.
 
Efter mitt "vänprojekt" var jag och handlade för att bl.a. fylla på vattenförrådet tills vi kommer hit nästa gång i augusti. Ned fyller alltid vår vattenbehållare i kylskåpet den dagen hon vet att vi kommer så när vi kommer till huset kan vi alltid dricka iskallt gott vatten. Härligt!

På vägen hem från affären stod det flera gäng av ungar som kastade vatten på förbipasserande men de accepterade att jag inte ville bli blöt om kläderna så de fick skvätta på mina armar samt dra puderstreck. De lät sig villigt fotograferas.

image226

image227

Här råkar en förbipasserande bil ut för vattenkastarna! Tur att vindrutan var uppvevad!

image228

Här står nästa gäng och väntar på sitt "offer"..........Kul har de i alla fall!

Nu har nedräkningen börjat för hemresan, suck! Det var snart 4 veckor sedan som vi kom hit och det är synd att tiden går så himla fort när man har det skönt och trevligt!