2009-05-31 Ljuslykta till altan och smart lösning för batteriladdning till MC

Biljetter är bokade till den 22 augusti 2009 med Thai. Under tiden som vi (jag, Rulle och Maria) går i väntan på att återvända till vårt kära Huay Yang hittade jag ett par fina ljuslyktor på IKEA á 69 kr 30x14 cm som passar perfekt på de två pelarna på altanen. Det runda vita ljuset i lyktan kommer att lysa vackert när solen gått ner och mörkret faller på. Suck, ljuvliga tanke på varma sköna dagar och kvällar! Hoppas det blir en varm och skön sommar här hemma i Sverige till att börja med.



Ljuslykta i väntan på flygtur till Huay Yang.....Snygg eller hur?

Rulle har även kommit på en smart idé när det gäller uppladdning av urladdade MC batterier då de stått utan laddning i 5-6 månader. Han har fixat kablar som han ska montera på MC batteriet med kontakt utanpå kåpan. För att ladda batterierna behöver vi nu bara koppla en kabel mellan uttaget på kåpan till batteriladdaren och från den till elnätet.
Då slipper vi krångel med att ta bort kåpan över batteriet, ta ur batteriet, koppla kablar till batteriet osv. osv. varje gång vi kommer ner. Bra att ha en smart uppfinningsrik make!  



Smart batterladdaranordning!

Kommentarer:

1 Christer:

Ja, jättefin lykta! Det är mysigt med lyktor i och omkring trädgården och terassen.



Det där med mc-laddaren förstod jag inte riktigt, men vi är ju inte med mc ännu, så jag får väl återkomma senare och kanske låna den goda idén från er.





2 Lotta:

Jättesnygg lykta! Den kommer att bli kanonfin på terrassen. Jag kommer att följa din blogg och då är det min tur att vara avundsjuk!

3 Eva:

Hej Annika

Jag hoppas att ni får underbar semester igen. Följer din blogg hela tiden. Vi sitter fast här hemma med 5 söta schipperke valpar som idag är 1,5 veckor gamla. Men vi trivs på vår gård. Kram vi hörs

Kommentera här: