2010-04-28 En bra dag med bl.a. ett härligt Bodycombatpass

Goa fina vännen Ingela är tillbaka på jobbet efter sin fotoperation så nu är ordningen återställd. Vi har inte setts på 7 veckor så det var verkligen på tiden och kul att hon är "på benen" igen. From nästa torsdag blir det hårdträning igen och då blir det ett kärt möte med monstermaskinen, åtminstone för min del. Ingela lär väl få ta det lilla lugna med häftigare benträning ett tag.

Efter en tuff arbetsdag var det så skönt att köra ett 55 minuter långt Bodycombatpass då det är träning för precis hela kroppen, även för hjärnan, då det är en kordineringar att hålla reda på i takt till häftig musik. Rullle och jag körde hårt och vår instruktör Freddie är alltid glad, trevlig och positiv så det är jätteroligt att gå dit.  

Måste också berätta att på T-banan hem från jobbet kommer det på en kavat kille i 10 årsåldern, jag står upp och han tittar på mig direkt samtidigt som han räcker fram sin hand mot mig och säger:

- Ser det här ut som ett riktigt sår?
Jag kollade på handen och såg en röd lite fördjupad punkt i handen med lite röda stänk omkring. 
- Javisst det ser ut som ett riktigt sår.
- Vad bra för jag har ritat det själv. 
- Jaha, vilket fint sår!
- Förresten vill du köpa en majblomma?
- Nej tack, jag har bara kort så det går inte.
- Det säger alla.
Han suckade lätt och lommade iväg genom vagnen.

Vilken kul unge, han hade det där med såret säkert som ett trick för att man sedan skulle köpa en majblomma.

Det blev en bra dag i dag och snart är det fredag.....


Något att längta till.......
 

Kommentarer:

1 Ingela:

Hej annika, det var verkligen kul att ses igen.

Jag sneglade lite på "monstermaskinen" idag men den såg ut att behöva vila några dagar till! "snyft"

Ser fram emot nästa torsdag och hoppas då vara tillbaka i min vanliga form. Kommer att ha en efterlängtad träningsvärk i armarna i morgon.

2 Susanne:

Idag var vi på Buntas Thai o käka lunch, då fick jag ett sånt där häftigt längtans-sug i magen.

Oj vad jag ser fram emot höstresan !

Ha en riktigt skön helg !

Hälsa Rulle

3 Annika:

Till Susanne. Jag förstår din längtan mn tiden går fortare än man tror, snart är vi där igen. Ha en riktig skön helg ni också och hälsa Anders!



Till Ingela. Med din fina grundträning har du inga problem att komma i kapp....

Kommentera här: