2010-01-30 -13 C, promenad med Linda samt Lotta och Bosse på middag

Jag ömmar för de stackars fåglarna i den ihållande kylan så jag gjorde i ordning en plastbytta med havregryn som jag dränkte i majsolja. Tog en promenad med dotter Linda och började med att sätta upp byttan i ett träd. Därefter fick vi en skön promenad i ett soldränkt vinterlandskap. Innan vi gick hem kollade vi om fåglarna ätit något och då det såg lite stökigt ut i byttan har en eller annan fågel varit där och fått lite näring.

Kl 18.00 kom våra vänner Lotta och Bosse på middag och då de också är Thailandsfreak samt har sitt hus i samma by som oss blev det mycket prat om Thailand givetvis och vår lilla by. Tack Lotta och Bosse för en mycket trevlig kväll!


Vån pannkaksfixar favorit på Koh Tao. Vi saknar en pannkaksfixare i vår by då pannkakor är mums är vi rörande överens om.

Kommentarer:

1 Christer:

Så snällt av dig att tänka på fåglarna. Vi satte upp talgbollar på balkongen igår, men än har de små liven inte hittat hit. Läste just att stora mängder av fåglar dör nu när bären tagit slut på skogens rönnar etc. Det är nog jobbigt för många vilda djur med denna kyla.



Ja, thaipannkakor är väl mums! Som tur är har vi en ambulerande pannkaksbagare som brukar stå nere vid Seven-Eleven om kvällarna. Min favorit är med bananer och Carnation :-)

2 Lotta:

Det är vi som skall tacka! Mycket prat om Thailand blev det men även om Grekland. Vad kul att ni också varit helsålda på samma land som vi!

Tyvärr får vi inte mata fåglarna på vår gård, men jag funderar att vara lite olydig och sätta upp en talgboll i smyg utanför vårt fönster....

3 Thailand resor:

Dessa pannkakor är verkligen Thailand turistens favorit. Personligen gör jag hellre "vanliga" pannkakor, det är något som går hem hos de flesta barn även här.



Jag gillade kontrasten mellan inläggen från snö till värme :)

Kommentera här: