2010-11-21 Snö i mängd, Maria och jag pulsar i snö i Hansta

Maria och jag traskade ut i vinterlandet och det har kommit flera decimeter snö. Temperaturen låg vid 6-7 minus och det var riktigt trevligt att gå i skogen och titta på de snötyngda träden och buskarna. Trots att jag föredrar sol och värme måste jag försöka förhålla mig positivt till vintern då jag inte har något annat val just nu.

En vinterskog är trots allt vacker, eller hur?


Här är ett av rören som jag och Maria kånkade på för 2 veckor sedan när vi hjälpte till.....   


Snön tar över i naturen och täcker gamla stubbar och nedfallna träd .....








Naturens installation....


Mot Astrid Lindgren berg.... ett till av "våra" rör....


En minnessten för Astrid Lindgren som var engagerad av Hanstas bevarande.




Maria har gjort en snöängel....


Vy från bergets topp...


Maria inspekterar en liten tall....


...och så fick jag vara med på bild.... Maria fotograf....



Efter denna sköna vinterpromenad i Marias sällskap var det skönt att komma hem och njuta av en fika till filmen....en riktigt bra action!

X-Men: Wolverine omslag

Hugh Jackman attackerar rollen som Wolverine ännu en gång! Denna adrenalinhöjdare sätter sina rakbladsvassa klor i Logan / Wolverines våldsamma och romantiska bakgrund. Vi får veta bakgrunden till hans komplicerade relation med Victor Creed / Sabretooth och mer om det olycksbådade Weapon X-program som är orsaken till hans ursprungliga raseri. På vägen möter Wolverine andra legendariska mutanter som Deadpool och Gambit. Förbered dig på ett djupare, mörkare och mer spektakulärt kapitel i X-men-sagan!

Skådespelare: Hugh Jackman, Ryan Reynolds, Liev Schreiber, Dominic Monaghan, Scott Adkins, Danny Huston, Lynn Collins, Taylor Kitsch, Daniel Henney, Kevin Durand

Regissör: Gavin Hood

Kommentarer:

1 Lotta:

Jackman är en av mina favoriter. Han ser ju inte så äcklig ut eller hur?

2 Annika:

Nä han är verkligen cool!

Kommentera här: