2010-11-27 Promenad med Maria, Rulle till akuten och middag hos Daniel och Linda

Rulle tog bort stygnen i onsdags på armbågen efter borttagningen av "skrotet" och det såg fint ut. I morse började det klia på hans armbåge och det uppstod en liten svampig svullnad som bara blev större och större. Det dunkade i svullnaden och jag tipsade honom att kontakta sjukhuset, då jag var orolig för att det hade blivit bakterier efter ingreppet som nu plötsligt vaknat till liv.

Då vi skulle till Daniel och Linda på middag kändes det inget vidare att det här skulle hända just idag, men tyvärr kan man inte styra över allt som händer.

Efter mycket övertalande framåt eftermiddagen ringde Rulle till St Görans sjukhus, där han opererats, och de tyckte att han skulle komma in direkt. Vi åkte in med T-banan vid 16.30 tiden, efter att ha förvarnat Linda om vad som var på gång, och kom överens om att jag ändå skulle komma till dem under tiden som de tog hand om Rulle.
Jag lämnade Rulle till hans öde på akuten och gick till Linda och Daniel som bor strax i närheten. Blev bjuden på ett gott mousserande vin och väntade på att Rulle skulle höra av sig. Han hade fått komma in och blodprovet påvisade inga bakterier, gudskelov, utan de misstänkte en inflammation i en slemsäck i armbågen som de skulle dränera. Detta skulle ta tid så vi började att äta. Linda och Daniel hade gjort god mat som vanligt och där satt vi och hade det gott och trevligt medan Rulle fick lida på akuten, stackaren. 

Vid 22 tiden tog Linda och jag en promenad med Asta och då ringde Rulle och sa att han var klar på sjukhuset. Han skulle ha kvar dränaget över helgen och återkomma till sjukhuset på måndag. Rulle var helt slut och ville bara åka hem. Innan han åkte hem mötte vi honom vid T-banestationen och beslöt att ses hemma och att jag skulle ta med mig hans mat hem istället. Så Linda packade ner förrätt, varmrätt och efterrätt och Rulle lät sig väl smaka när jag väl kommit hem. Nu blir det antiinflammatorisk medicin samt antibiotika och ingen träning till inflammationen är hävd.  

Tack Daniel och Linda för en trevlig kväll och Rulle får krya på sig!

 
Asta med ett stort hudben som hon fick av oss i namsdagspresent...


Förrätt med kryddig fetaostfylld aubergin på färsk spenatbädd, mums!

Kommentarer:

1 Lotta:

Stackars Rulle, pussa på honom ordentligt...

Kommentera här: