2011-04-24 Påskdagen

Tog en träningstur på cykel bortåt Hansta, Sollentuna, mot Översjön sedan tillbaks via Viby i Sollentuna och hem över Hansta.

Passade på med en snabbvisit hos min "gamla" goda vän Ann-Louise som bor i Viby då jag inte träffat henne på år och dar. Som sagt det blev bara en snabbhälsning på en knappa 30 minuter, men det räckte för en påskhälsning samt ett par snabba rapporter om livet just nu. Efter denna lilla trevliga snabbvisit bar det hemåt igen i full fart.

Vilket underbart väder denna påskhelg har bjudit på, soligt och varmt och det bara puttrar av liv i naturen.

En Jansson står i ugnen på gräddning och det blir lite sill av olika sorter samt annat smått och gott. Maten kommer att avnjutas på balkongen.


Janssons frestelse


Påskägg

Kvällens film blir Wall Street, Money Never Sleeps, med bl.a Michael Douglas.

Wall Street: Money Never Sleeps omslag Efter sitt långa fängelsestraff befinner sig Gordon Gekko utanför den värld som han tidigare styrde. I hopp om att kunna reparera sitt förhållande till dottern, skapar han en förbindelse med hennes fästman. Men Gekko är fortfarande en mästare på manipulation... och nu är insatsen högre än någonsin.

Skådespelare: Michael Douglas, Shia LaBeouf, Josh Brolin, Carey Mulligan, Eli Wallach, Susan Sarandon, Frank Langella, Charlie Sheen

Regissör: Oliver Stone   

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig påskhelg!

Kommentarer:

1 Lotta:

Visst har vi tur med vädret denna påsk, helt underbart. Tyvärr är Bosse förkyld så vi har inte tagit någta promenader. Men jag har suttit och läst mycket på balkongen i solskenet. Det är extra underbart efter att ha varit "inlåst" denna långa vinter att få sitta och låta solen tina upp den frusna själen!

2 Annika:

Hej Lotta, jag läste det på min blogg, stackars Bosse. hälsa att han ska krya på sig och du får ha det fortsatt skönt i solen.

3 Birgith:

Vi har också haft kanonväder hela påsken.

Kommentera här: