2011-08-29 Kolla in vilket trendigt vardagsrum vi fått!

Tänk att man ska behöva flytta till Thailand för att inse att vi inte behöver omge oss med så mycket prylar och möbler. Det räcker ju gott med en stor TV och bioanläggning, en skön soffa och fåtölj, eller hur? Framför allt för oss som sällan kollar på TV i veckan och föredrar ett bra filmutbud i stället att kolla på till helgerna.

Hyllor och lådor samlar, eller rättare sagt gömmer, sådant man inte vill se men ändå vill spara av någon anledning.

Idag kändes det lite här och där i kroppen att vi slitit med flytt av diverse möbler i lördags. Under dagen började även näsan rinna lite och en svag känsla av att någon liten virus är på väg in i min kropp igen. Jag vågade inte därför köra ett hårt CykelPuls pass, som jag och Rulle normalt gör på måndagar, utan nöjde mig med lite rygg- och magträning med Ingela på SATS i stället.

Attans otur om man ska åka på "något" igen. Det är fler på jobbet som är "förkylda" och det blir inte bättre av att skolorna nu har börjat efter sommarlovet och en massa skolbarn/ungdomar, som är ovana av basiluskerna från varandra, nu åker tunnelbana och kanske smittar ner oss andra. Attjo, prosit, usch!

Kolla in nedan länk om du vill veta vad Prosit kommer ifrån etc. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Prosit


Barskrapat och trendigt, eller hur?

För er bloggläsare, som inte uppmärksammat det, är det nu lite mindre än 3 arbetsveckor kvar, tjohej!

Kommentarer:

1 Ingrid:

Om några veckor är du 60 år.....oxå.

2 Annika:

Till Ingrid: Mmmm, äldre och förhoppningsvis klokare...Kram från kusin Vitamin

3 Lotta:

Kör in kniven och vrid om du bara... Skämt åtsido, det känns väl härligt? De rackarna virusarna och infektionerna numera verkar vara den sort som återkommer. Jag har ju som du vet varit inne på min fjärde omgång i år, det är inte klokt!

4 Annika:

Till Lotta: Peppar, peppar, "mitt" virus kom och gick igen, puh...

5 Annette:

Åh, som jeg skulle ønske at jeg var i deres situasjon. Gleder meg med dere.

6 Birgith:

Blir skönt när ni kommer ner till ert RIKTIGA hem och slipper leva bland kartonger.

7 Annika:

Till Birgith och Annette: Tack för era positiva inlägg!

Kommentera här: