2011-07-31 Sista dagen på juli 2011 och så var även den månaden väck.

Jisses var fort månaderna passerar och framför allt sommarmånaderna som vi längtar mest efter så länge det är varmt och skönt och inte regn och rusk och kyla förstås.

Idag har vi ägnat det mesta av dagen att planera inför de prylar som vi ska packa ner i "båtfärdslådorna". Vi kommer bara ta med sådant som vi absolut inte vill vara utan som känns viktigt för oss att ta med.

När vi är där nere i värmen kommer vi säkert att tänka på kontrasterna i Sverige när det gäller klimat, sommar kontra vinter framför allt. Vi föredrar vår och sommar. Vilken årstid föredrar du om du jämför nedan bilder?


Juli 2011

 
December 2010

I morgon är det ny arbetsvecka och nu är det bara 7 arbetsveckor kvar!

Kommentarer:

1 Christer:

Ja du Annika, när det gäller mig då vet du vad jag tycker. Jag har aldrig någonsin förstått mig på de som säger att de gillar vinter med snö, is och kyla av den anledningen att de vill njuta av årstidsväxlingarna. Visst, om man ska åka skidor, pimpla röding eller bygga snölyktor som behöver man ju vintern (som ju dessutom oftast bara är grå och slaskig, utan vit snö). Men jag avstår gärna från dessa aktiviteter bara jag får ha det varmt och skönt, året om!

2 Lotta:

Ingen som helst tvekan, första kortet!

3 Birgith:

Håller med föregående talare. Men det är himla häftigt att se att det kan se så olika ut pga årstiderna.

4 Annika:

Till B,C L: Då är vi rörande överens om att sommaren är bäst, tänkte väl det. Visst kan det vara kul med vintern ett litet tag (max några veckor) om det är snö och så där lagom kallt och man kan ha skoj med skidor, pulka och så. Men mörkret tar kål på mig samt slask och råkyla som det är i Stockholm som tränger genom märg och ben oavsett hur man klär sig. Brrrr!

5 Ingrid:

Jag bara önskar att ni kommer att tycka att det beslut ni fattat är det bästa ni gjort. Och om ni skulle tycka något annat i framtiden så har ni ju lyckats göra det ni ville just nu. Och det är väl en personlig rättighet att isåfall ändra sig. Lycka till önskar jag er. Jag kanske kostar på mig en resa framöver...vem vet??? Kramar

6 Annika:

Till Ingrid: Mmmm vi vet och du är hjärtligt välkommen att hälsa på, det vet du. Kram till dig från mig.

Kommentera här: