2012-07-30 Svensk radio i Thailand

Jag har blivit inbjuden att prata i svensk radio i Thailand och det ska bli spännande och se hur det går. Att skriva är enklare än att prata, framför allt om det ska bli något meningsfullt sagt. Alltid finns det något nytt att lära i livet och det ska bli skoj att åtminstone testa om det här är något för mig. Thai-radion presenterar även min blogg och vill du lyssna på dagens inlägg får du kolla på programtablån till höger på deras hemsida. 
 
Mina inlägg har precis börjat läggas in så nu är det finslipning på gång med signatur samt bakgrundsmusik och det kommer säkert bli bra så småningom. Min kontakt Bernt Nilsson är mycket hjälpsam och tålmodig och är duktig på att peppa...
 
De efterlyser någon som vill rapportera från södra Thailand så känner du dig manad så ta kontakt. Vill du lyssna på radion samt ta del av Thailand-idags hemsida med magasin, nyheter etc. så klicka på länken nedan.
 
http://www.thailand-idag.se/Start.html
 
Foto från Bansaithong Beach Resort 
 
Med denna vackra bild på vår kära måne önskar jag er en god kväll. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Birgith:

Det var kul och lyssna på dig i radion, det gjorde du bra. Kommer du att prata mer eller var det en tillfällighet?

Svar: Jag kommer att prata i radion så länge de, och även jag förstås, tycker att det fungerar och att jag har något vettigt att prata om:-)
Annika Thailand

2 Rakel:

Gu' va kul! Go for it!
Du gjorde en jättebra presentation av dig!
Kul att höra din röst - den passar bra i radio.

Jag önskar längre pratperioder av dig och färre musikinslag. Om jag får önska...

Svar: Tack och vad kul att du uppskattade det, det gäller bara att komma på något att säga som kan intressera mina lyssnare...
Annika Thailand

3 Lotta:

Ha, ha, vad kul! Skall genast in och lyssna nu!

Svar: Enjoy!
Annika Thailand

4 svein :

Hei Annika!I dag har jeg hørt lÿssna på radioen, så bra :-)). Har du tatt ut musikken selv? Skal du være fast innslag eller blir det bare av og til?
Har kjøpt flybiletter til des,vi kommer ned den 17 des sammen med minstemann på 20 år. Ha det riktig godt.

Svar: Kul att du gillar radiopratet men musiken har jag inte valt själv men jag har önskemål om det och hoppas det blir så framöver...
Annika Thailand

Kommentera här: