2012-05-29 Vad betyder dessa gröna skyltar? Nu vet jag...

I samband med att jag kommer fram till och passerar dessa gröna skyltar som står vid de flesta mindre vägarna gör det mig nyfiken på vad skylten står för och vad det är för information som framgår av skylten. 

Jag frågade därför Ken och han gav mig svar på min fråga så nu vet jag äntligen. Om du har funderat på samma sak får du del av informationen nedan, varsågod.
 


Den här gröna informationsskylten står på vägen ner till bl.a. Yuts mellan Kens Shop och Lotus 2.

Ken berättar att dessa gröna skyltar informerar om när den väg som skylten står vid anlades.

Av informatioen framgår bl.a. följande:

—  Vägen började anläggas den 14 juni 2553, (2010) och var klar den 11 september 2553 (2010).
—  Budget för bygget var 880 000 baht 
—  Vägen är 4 meter bred, 600 meter lång och ytskiktet 5 cm
—  Vilket materiel som använts till ytskiktet 
—  Hur många rör som ligger under vägen och dess diameter 
—  Vilket företag som anlagt vägen
—  Vem som var projektledare samt namnen på 5 inspektörer från olika delar av kommunen.
    
Så nu vet vi det och då är det bara att kolla på de andra gröna skyltarna som vi kommer fram till så vet vi precis hur lång vägen är, när den anlades etc.

Ikväll kommer vi att äta kvällsmat på Mr Klea tillsammans med Bosse och Lotta samt Isac, Pia och Myggan då det är deras sista kväll i byn. Det kommer att bli en rolig kväll och vi kommer att sakna dem alla tre.

Vi önskar dem en trevlig resa i förskott och hoppas på ett snart återseende.