2012-09-30 Golf på Majestic Creek med golfgänget

Gjorde sällskap med sex stycken till i golfgänget till Majestic Creek i HuaHin och vädret var perfekt mulet ömsom lite sol och jag gick i första boll med Frendy och Hebbe. Jag tyckte det giick något bättre än sist på Palm Hills och fick in ett par riktigt fina driverslag från utslagsplatsen, den ena på ca 180 meter, rakt och fint så jag själv blev förvånad.
 
I övrgt hade jag få direkta missar men slog lite snett och vinnt men det är ju bara att öva, framför allt på närspelet och inte hänga läpp för det. Det är alltid ett trevligt gäng som åker iväg och även om det muttras och svordomarna haglar i mellanåt är det fairplay som gäller.
 
Min Caddie både trevlig ovh mycket bra och gjorde allt för att stötta och ge tips och råd. 
 
Min trevliga och duktiga Caddie Pam.
 
Vi klarade oss helt från regn men i avvktan på resten av gänget i boll två kom en rejäl skur och de fick en riktigt ordentlig dusch över sig trots att de hann in i klubbhuset innan den värsta skuren kom.
 
 
Jag var hemma igen vid kl. 19.30 och Rulle hade hämtat mat från Yuts så det var bara att slå sig ner på altanen och äta. Härligt! 
 
Tack alla goa golfvänner för en trevlig golfdag och här kommer en bild till er på vår vackra orkidé som nu fått tre utslagna blommor.
 
Nu har vår orkidé fått tre utslagna blommor. Visst är den vacker!

Kommentarer:

1 Lotta:

Jättefin! Den finns även med på min blogg!

Svar: Mmm jag vet....kul att det slog ut precis till min födelsedag...
Annika Thailand

Kommentera här: