2013-04-30 Trevlig Valborg önskar jag er alla som firar den...

Vi kommer att haka på firandet här i Thailand med en drink i kväll hos Pia och Isac som bor på Nishaville. Även Lotta och Bosse kommer självklart att delta i firandet och vi äter sedan kvällsmat tillsammans på någon av våra favoritrestauranger.
 
När vi njuter av den varma kvällsluften här i Huay Yang lovar jag att vi ska vi tänka på er i kalla Norden...Så vitt jag minns från valborgsfirande i Sverige gällde det att ha på sig varma kläder och låta majbrasan värma kroppen, det behövs inte här, hä, hä. 
 
Om du inte vet varför Valborg firas idag och vill veta kan du kolla länken.
 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Valborgsm%C3%A4ssoafton
 
Bilden är lånad från Internet
 
Vi får nöja oss med denna vy med eldiga färger.... 
 
På vägen ner Samutvägen (Lotusvägen) strax nedanför Sukta Resort...En av mina favoritbilder och visst är det vackert? 

Kommentarer:

1 Madlene:

Vackert!
Och du har helt rätt, i dag är här iskallt.
Trevlig valborg du med!

Svar: Tack Madlene!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta:

Hej!

Härliga bilder vacker. Ja här i Stockholm är det ingen värme direkt +6 i morse kl 7 när jag åkte till jobbet så det var vinterjacka på.

Trevlig valborg!

Svar: Tack Birgitta och klä dig varmt inför ev firande utomhus:-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Pia:

Tack för en trevlig kväll<3

Svar: Tack själva, lika mysigt och trevligt som vanligt med er:-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Reidun:

Trevlig valborg från ett soligt men blåsigt skrea strand Falkenberg!

Svar: Tack Reidun!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Ja, frysa behövde vi ju inte. Å andra sidan så värmer ju alltid trevligt sällskap! Tack för igår och bilden är jättefin!

Svar: Tack Lotta och tack för en som vanligt trevlig kväll!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Lotta:

Nu kom inte namnet med igen....

Svar: Mmmmm...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Ulf S:

Hej! Fin blogg och hemsida, som stärker mina planer på att sälja mitt hus i Visby och flytta till Thailand. Har varit där flera gånger och min sambo kommer därifrån. Vi var bl.a i Hua Hin över jul och nyår.

Svar: Hej Ulf och tack för din kommentar och lycka till med ev flytt till Thailand..
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: