2013-08-31 Lördag och sista dagen i augusti

För att komma undan lite från takarbetets stök åkte vi till Dan Singh Khon´s stora lördagsmarknad för att passa på och fylla på det torkade tomatförrådet samt testa den torkade ananasen som kan vara gott som tilltugg till drinken eller bara som snacks. 
 
Torkad ananas
 
Detr blev även ett besök på Tesco Lotus i PKK... 
 
På vägen hem åkte jag och hämtade en klänning som jag lämnade in igår eftermiddag till duktiga skräddaren Don, bredvid Si Shop, och som skulle fixa till ett resår som brustit i klänningslivet. Som vanligt var det fint gjort och kostade mig ynkans 20 baht.
 
Don´s skrädderi
 
Skräddaren Don
 
Jag önskar dig en skön lördag! 
 
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Han är jätteduktig Don, han fixade ju helt ny dragkedja som syddes in i min axelremsväska. Dragkedja plus arbete: 40 baht! Det ät tokbilligt!

Svar: Mmmm, vår Don är guld värd!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Daniel:

Jä-lar har Rulle sparat ut håret och köpt nya brillor, STEKhett!

Svar: Ha, ha Rulle har blivit en Don "Juan"....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: