2013-02-27 Mysig onsdag med hemlagade Curryräkor samt jag har blivit intervjuad om Huay Yang, det ni...

På långisen idag med Lotta och Linda fick vi även sällskap med Ulf på Orchid 4 och det var skoj att få in lite nytt blod i prommisgänget. Ulf kommer inte att delta varje dag utan bara när han känner för det och det är helt ok för oss.
 
Om du gillar att gå i rask takt och hänga med på våra trevliga prommisar som tar ca 1.30 timme utgår Lotta och Berit från Orchid 2 kl. 08.30 måndag till fredag. På onsdagar är inte Berit med, då hon i regel spelar golf då, och på fredagar har Lotta annat för sig. Det är bara att hänga på om du känner för det.
 
Kl. 11.00 kom frilansjournalisten Jonas Malmborg hem till oss för att göra en intervju med mig om Huay Yang. Kul att ställa upp på det då jag gillar Huay Yang och gärna vill berätta hur det är här.
 
Om intervjun blev lyckad får vi se vilken tidning som vill publicera den. Det lär ni bli varse då jag i så fall själv får reda på det av Jonas.
 
Jonas Malmborg har förresten utkommit med en debutroman med titeln Fältöversten och den är utgiven i januari 2013. 
 
 
"Det är 1987 och sommarlovet går in på sin sista vecka. Snart börjar allvaret och barndomen tar slut. Trettonårige Jacob ska börja högstadiet och driver ensam runt på Östermalm...." se vidare via nedan länk..
 
 http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100127310
 
Till kvällsmål lagade Rulle och Daniel Curryräkor med tillbehör och det blev jättegott och trevligt.
 
Tack för idag samt en trevlig kväll!
 

Kommentarer:

1 Titti:

Spännande med intervjun....jag som läser DN har tänkt på att reportage om byn skulle vara trevligt.
Titti

Svar: Ja vi får väl se om reportaget hamnar där som Jonas tänkt...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lotta:

Kul om den kommer med i någon tidning. Förstår att det var mumsigt med curryräkorna, det var ju ett tag sedan eller hur?

Svar: Ja det vore kul och de hemmagjorda Curryräkorna var det längesedan som jag bjöds på, mums!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Susanne:

Oj va kul med intervjun ! Spännande :) Har du hans bok hos dig ? Kram på er, ses snart

Svar: Tack Susanne! Jag har inte boken men den går att köpa via Adlibris. Kram på dig också och det ska bli kul att ses igen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Ulrika Remne:

Åhhh dessa ljuvliga curryräkor.De var verkligen en succe när vi var nere hösten 2011.Sköt om er!!

Svar: Tack för din kommentar Ulrika och jag hoppas ni återkommer till HY.Sköt om er ni också.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: