2013-06-30 Promenad med Maria i Hansta naturreservat

Åkte hem til Maria på förmiddagen och vi tog en skön promenad i Hansta Naturreservat. Det är mina gamla kära trakter där jag knallat runt i åtskilliga mil under de 32 år som vi bott där i närheten. Det kändes inte alls som jag varit borta därifrån i snart 2 år och alla stigarna var välbekanta.
 
Välkomna till Hansta
 
Vacker skogsstig
 
 
Vi hälsade på min gamla stora sten mitt i skogen som jag ibland gick till för att söka ro och energi. Denna plats känns lite magisk och speciell för mig och det var roligt att komma dit igen. Allt var sig likt... 
 
Maria vid min speciella sten mitt i skogen
 
När vi flyttade till Thailand fick Maria ta över min fina röööda 7 växlade Crecentcykel men då hon knappt cyklar  på den så kom vi överens om att Linda får ta över den istället. Linda cyklar till jobbet varje dag och behöver en bättre cykel. Jag cyklade hem den till Linda och det var kul att cykla in till stan på välkända cykelvägar och återuppleva gamla minnen, Avståndet från Maria till Linda är ca 1,5 mil så det gav dessutom nyttig motion. 
 
Min fina rööööda cykel på väg till Linda
 
Maria gjorde oss sällskap vid kvällsmålet och det är så roligt att umgås med mina kära döttrar samt Daniel.
 
Tack för en härlig dag och kväll!
 
 
 
 
 

Kommentera här: