2014-04-07 Långis på stranden med gänget och härliga måndag

Nu när det är så här varmt har vi som gillar att gå på långis, och som är kvar i HY, beslutat att det skönaste faktiskt är att gå på stranden. Den är bred och fin samt slät med hårdpackad sand och det fläktar skönt från havet.
 
Att gå på vägen i byn är inte lika skönt nu på grund av värmen. Det får bli som ett alternativ om vi vill ha variation eller om stranden inte är ett bra alternativ för dagen.
 
För dagen var det Berit, Ulf och Eva & Lars samt jag förstås. Vi börjar att gå från Restaurang Aom kl. 09.00 och hela prommisen tar ca 2 timmar, det blir dryga milen det. Vi går till slutet av Hat Wanakon, vänder där och går till stenpiren mot Jacks Beach, vänder där och går tillbaka till utgångspunkten.  
 
Två nöjda motionärer, Eva och Berit.....
 
...och två till, Ulf och Lasse
 
Vi blir färre och färre i prommisgänget, idag var det sista långisen för Ulf för den här gången här i byn då han lämnar HY för att åka till Sverige. På torsdag lämnar Eva HY men hennes make Lasse stannar en månad till.
 
I övrigt börjar de bli folktomt på byn när det gäller faranger då de flesta lämnat byn för säsongen. Det är dock några som dröjer sig kvar ett tag till och några som kommer. Pia & Isac (Pisac) kommer hem till HY i slutet på veckan och det ska bli skoj att träffa dem igen.
 
I går kväll hade vi en "avskedskvällsmål" för Ulf på Maews då han som sagt lämnar byn i dag. Tack Ulf för en mycket trevlig kväll! 
 
Jag önskar er alla den bästa måndagen någonsin! 

Kommentarer:

1 Eva Olofsson:

Tack prommisgänget för en skön strandpromenad., känner mig så nöjd både under och efter långisen.

Svar: Tack så mycket Eva och jag känner detsamma:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 malin:

Hej!
Jag känner inte dig men min man snubblade över din blogg en dag när han som vanligt surfade om vårt älskade Thailand, och nu sitter jag här o har läst ALLA dina inlägg o tittat på ALLA dina bilder. Jag kan inte förverkliga min dröm om permanent boende i Thailand på länge än så du får va min ställföreträdare tills dess :)

Svar: Tack så mycket Malin och vad roligt att du hittat hit till min blogg! Jag lovar att göra mitt bästa för att hålla dina Thailandssinnen vid liv:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina S:

Åh så helt underbart du har det! Tänk att få gå på stranden och känna värmen och det underbara vattnet! Det är så härligt att läsa om dina tankar och funderingar och också att få en glimt av vår fantastiska lilla by! Då känns Huay Yang helt plötsligt inte så långt borta.

Svar: Tack så mycket snälla Christina och det är verkligen ett underbart liv vi lever! Under tiden som du inte är här får jag se till att du här är då i dina sinnen via min blogg:-)) Jag gör mitt bästa för att locka hit dig under längre perioder, dvs. snabbare än du tänkt:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Isac:

Hej på er...
Nu har vi börjar fylla på väskorna, 2 dagar kvar i regnet sen kommer vi.
Kramar

Svar: Härligt, det ser vi fram emot och trevlig resa! Kramar till er båda
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Yvonne. S 6 Jasmin:

Hej Ser härligt ut och så bra att få ta del av när man är hemma i Sverige. Tac för att du skriver så bra.
Men vi längtar tills vi kan komma igen. Det blir dock inte förrän i november.
Jag har lite funderingar kring templen och munkarnas verksamhet. Vet du något om det? Jag vet inte om du skrivit så mycket om dem. Men ha det så bra nu och hälsa Rulle.
Yvonne

P.S. Adam är jättesöt. I september får vi ett barnbarn till.

Svar: Tack så mycket Yvonne och det ska bli roligt att träffa er igen i november. Under tiden får du vara med här i HY i dina sinnen via min blogg. Munkarna är med på alla thailändska bröllop, invigningar av bostadshus, verksamheter etc. etc och i övrigt jobbar de med sina respektive tempel. De har säkert fullt upp. Jag har haft en del inlägg om det tidigare...Må så gott och hälsa Lars och roligt med fler barnbarn på väg:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 kek:

vart tog Lotta o B i vägen?

Svar: De är kvar i byn men vi umgås inte med dem längre på samma sätt som tidigare...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: