2014-04-19 Vår vackra trädgård har berikats med ytterligare två Bouganvillea...

Grönt, grönt, grönt utom från våra vackra Hibiskusblommor förstås som alltid blommar och även från våra två stora Bouganvillea som blommar vackert när de blommar. Den tidigare vackra Bouganvillean med sina lila blommor, som står precis vid vår altan, blev mycket medtagen när det regnade så mycket som det gjorde i oktober och även november 2013 så den tappade sugen helt och hållet, Därmed tappade den alla blommor och blad och förvandlades till en risbuske. Den håller dessbättre på att återhämta sig så sakteliga med små gröna musöron, precis som våren i Sverige, så det är bara att ha tålamod. 
 
I vart fall ville jag bryta av allt det gröna och frodiga med två nya fräscha Bouganvilleor. En i vackert skirt rosa som nu står i fronten och lyser upp det gröna och en som är mixad med en massa vackra glada färger som står närmast altanen. Den lyser nu upp bredvid "risbusken" och Lela vadeen.
 
Vår vackra nya mixade Bouganvillea..
 
 
...och så även denna vackra Bouganvillea i skirt rosa...
 
 
Sanya kom och levererade dem strax efter mitt besök hos honom idag efter min cykeltur i byn då jag passade på att göra ett besök hos honom. Beställde även jord, kogödsel, konstgödsel och kokosskalskross som leveraders samtidigt. 
 
Nu har jag ännu mer plantor att sköta och det är så kul samt att ha en vacker trädgård förstås att titta ut över! 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Hej!
Vilken härlig blomsterprakt blommorna blir som mindre träd i varmt klimat. Här i Stockholm har vi haft en varm och skön påskafton även ute i skärgården där jag befinner mig har det varit ca +18 så skönt och välbehövligt.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack Birgitta och det finns en enorm växtkraft här som är fantastisk. Härligt med värme även i Sverige så njut av den så länge den varar och ha en fortsatt skön påskhelg:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Pia:

Åh vilka fina!! Härliga färger. Kram

Svar: Tack så mycket Pia och kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: