2014-08-21 ATM (bankomater) i Huay Yang

Eftersom jag är en vän av ordning har jag nu kollat upp vilka bankomater vi har i byn och var de finns.
 
Vi har en ATM Kasikorn Bank (K) och en Bangkok Bank vid Si Shop.
 
ATM Bangkok Bank och Kasikorn Bank
 
Vi har en ATM K vid Plastaffärslängan mellan de båda marknaderna...
 
ATM K 
 
Vi har en ATM 24 Baac vid det stora polishuset (som inte är färdigställt ännu)
 
 
ATM 24 Baac
 
Vi har en ATM K på andra sidan motorvägen vid affären Big Bell
 
 
Det är ett bra utbud tycker jag, till skillnad för ett par år sedan då vi bara hade en ATM vid Shellmacken som inte alltid fungerade som vi ville...Om den finns kvar är jag osäker på....
 
De ATM vi har nu fungerar i vart fall utmärkt:-))

Kommentarer:

1 Linda:

Bra research mammsen ;) pokäd

Svar: Tack mitt hjärta! PoK Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lasse & Ewa:

Hej Annika
Är det någon skillnad på automaterna för oss som kommer med våra "svenska" kort ?
avgifter etc ?

Svar: Använder man svenska kort är det väl den svenska banken som styr avgiften för uttag utomlands, eller? Det kanske någon annan kan svara på så det blir korrekt. För oss som har konto och uttagskort på thailändsk bank är det ingen avgift på den egna bankens ATM om man inte befinner sig i en annan provins än hemmabanken.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Örjan Carlman:

ang. skillnad på automater.
ICAbanken och GE money bank tar ingen uttagsavgift eller valutapåslag.
Det vi upptäckte vid senaste resan i feb/mars så var det många automater som inte Swedbanks VISA kort fungerade i. Har för mig den enda som fungerade i HY var den vid Shell macken, och max. uttag 10 000B.
Fungerade fint med mina ICA och Handelsbanken kort

Svar: Tack Örjan för info:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Lasse & Ewa:

Hej igen.
Vi har Swedbank och Visakort. Vid vår vistelse förra året nov/dec använde vi den automat som då fanns vid Si shop. Fungerade utan problem. Ska kolla med Swedbank vilka avgifter de tar ut mot resp. Thai-banker.

Svar: Hej, Det låter bra Lasse och Ewa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Gunilla Fransson:

Hej. Vi ska åka till Hua Yang i januari och jag undrar om du vet om Swedbank Entercard,(MasterCard)funkar,det är ett kreditkort som dom rekomenderar på resor. Jag har bara hört att Visa-kort skulle funka bättre i Hua Yang, tror du det är så?
Hälsningar Gunilla

Svar: Tack för din fråga Gunilla men jag vet inte hur det förhåller sig med det då vi aldrig prövat med annat kort än Visa. Ta upp frågan via Face Book i gruppen Huay Yang vårt paradis kanske du kan få svar där. Lycka till, välkommen till Huay Yang samt trevlig resa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: