2014-08-23 Lördagar är också mysigt...

Lördag  = sovmorgon, inga krav på att stiga upp från sängen en viss tid är ljuvligt skönt tycker jag. I veckan är det väckarklocka som gäller kl. 07,15, om jag inte vaknar av mig själv förstås. Jag behöver få god tid på mig för bl.a en lugn skön frukost innan långisen kl. 09,00 med Berit. För mig är det viktigt med rutiner i veckorna så inte dagarna bara försvinner och att jag bara går och såsar oplanerat,,,
 
På lördagar och söndagar är det tillåtet att sova ut, om det finns behov av det, och hitta på små projekt hemmavid eller sticka på MC utflykt eller vad vi nu vill göra. Det härligaste är att jag ändå gör precis bara det jag känner för utan en massa måsten och ser till att leva livet i harmoni och glädje och så länge kroppen och knoppen är frisk och stark är det bara bonus.  
 
I dan Singh Khon förra lördagen köpte Rulle en kraftig liten pall i trä för att ha som skön sittpall när han meckar med tex cyklarna. Fint lejonmotiv som passar bra till hans stjärntecken lejonet...
 
 
En bricka i trä med höga kanter inköptes också som en smart lösning att samla småprylar i som glasögonfodral etc som annars ligger och dräller på diverse bordsytor. Lätt för Ned också att bara lyfta på när hon ska damma av ytorna...
 
Snart väntar en iskall GT på altanen och hämtmat från Jubu Jubu, mums!
 
Jag önskar dig en mysig lördag! 

Kommentarer:

1 Christer:

Jag skrev och önskade dig och Rulle en trevlig helg igår, men inlägget försvann tydligen ut i cyberrymden av någon anledning. Gör nu därför ett nytt försök: Trevlig helg till er båda!

Svar: Tack så mycket Christer och vi önskar er detsamma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Owe Waldenström:

Jag är bara sååå himla avundsjuk på eran tillvaro
där ni gör vad ni vill om dagarna och lever ett fantastiskt rogivande liv där nere i värmen
och har inga måsten eller krav på er

och jag hoppas verkligen att vi kan göra det samma som ni om några år

Ha det bäst nu
Mwh Owe

Svar: Tack snälla Owe och vi är så glada och tacksamma för att vi sett till att få möjlighet att få ha det så här bra efter ett långt och tufft arbetsliv. Du har ju detta att se fram emot i framtiden när det passar dig/er och du/ni bara vill och kan:-)) Ha det så bra ni också och gör det bästa av nuet!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Ann-Sofi S12 Jasmin:

Instämmer med Owe är så himla avis på er men vi hoppas också kunna göra detsamma om några år! Vi kommer en månad nu den 14/9 så vi har börjat nedräkningen :-) vore kul att träffas då! Ha det bra i paradiset!

Svar: Tack snälla Ann.Sofi och härligt att ni snart kommer hem till HY igen under en hel månad. Det är alltid roligt att planera för framtiden och sedan se till att den blir verklighet om man vill och kan. Klart vi ska försöka träffas när ni är här i byn:-)) Ha det så bra ni också och trevlig resa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: