2014-08-27 Strand - Hav - Fiskebåtar - Hundar

Berit spelar golf idag och då går jag på strandlångisen själv. Endast Trullsan och Enöga mötte mig vid Aom restaurangen.
 
Enöga såg ut att må lite tjyvtjockt och började hulka och kräktes upp lite gräs. Efter detta piggnade hon till men hängde bara med mig halva sträckan. Det är varmt för hundarna nu och då hon inte fick någon hundkompis med sig att leka med var det väl inte lika kul.
 
Visst är det vackert med korallrevet?!
 
Naturlig krok för ett fiskenät som sett sina bästa dagar...
 
Vem anmäler sig frivilligt att nysta upp nätet?
 
En vacker snäcka med en fluga på....
 
 
 
 
 
  
På vägen tillbaka fortsatte jag till stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach. När jag gick förbi strandmatställena såg jag inte till en enda av "mina" vovvar men jag hann inte långt förrän jag hörde en hund komma springande bakom mig och det var Atlas. Han var jätteglad och vi gullade en stund och han fick givetvis ett litet tuggben av mig. Atlas hängde med mig en bit men hundarna har mycket klart för sig var deras revir slutar så precis vid den gränsen vände han tillbaka igen.
 
Atlas såg frisk och pigg ut och har en blank fin päls. Roligt att han mår så bra!
 
Slutet på Dolphin Beach där havet gjort stor åverkan på stranden...
 
 
Utloppet från fiskebåtshamnen
 
 
 
När jag var tillbaka vid min cykel efter långisen var både Trullsan och Morrgan där och väntade på mig...
 
Ska vi behöva vänta länge på tuggben eller, hörru?
 
Morrgan, en fin och trevlig hund  
 
Jag önskar dig en mysig onsdag! 

Kommentarer:

1 Berit Knapasjö :

Man får nypa sig i armen ibland för att förstå att detta ljuvliga liv är vår vardag!
Vi är otroligt lyckligt lottade!
Finfina bilder på hundarna.

Svar: Tack så mycket Berit och jag håller med dig till 200 %!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Stina´s Bucket:

Härliga bilder!

Svar: Tack så mycket Stina!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: