2014-08-29 En riktig mysfredag med bl.a buffémat från marknaden i Prachuap Khiri Khan...

Nu är jag fit for fight igen efter min sköna viloeftermiddag igår och kroppen känns helt okey igen. Det blev som vanligt en härlig långis med goa vännen Berit och på vägen tillbaka gick den i en rasande fart hem då hon skulle ut på äventyr med Pao efter långisen och träffen med Pao blev tidigare lagd än beräknat. Men vad gör det det när några extra kalorier ryker i bara farten...
 
Rulle och jag åkte till Prachuap Khiri Khan för att bl.a. besöka den trevliga fredagsmarknaden. Rulle hade kommit på den lysande idén att vi kunde fixa en egen buffé med plockmat från marknaden. Vi hade fullt upp att välja bland alla gottigheter så det skulle passa oss båda. Det blev ett mycket billigt kvällsmål totalt sett och det var verkligen supergott.
 
Ett gott tips för dig som gillar riktig thaimat. Om maten du väljer hinner kallna innan du ska äta den är det bara att slänga in maten i micron någon minut...
 
Fredagsmarknaden i Prachuap Khiri Khan
 
 
Rulle softar en stund innan avfärden hemåt igen....
 
Härligt att komma hem till ett nystädat hem av vår duktiga Ned och bara njuta av resten av fredagen samt den goda maten etc. etc.
 
Mums!
 
Mums med plockmat från fredagsmarknaden i Prachuap Khiri Khan
 
Jag önskar dig en hur mysig fredag som helst!
 
Tack alla inblandade för en återigen underbar dag och kväll i vårt paradis Huay Yang! 

Kommentarer:

1 Sanna:

Vad härligt att ni åker iväg på så mycket små utflykter och roligt att vi får ta del av dom.

Trevlig helg!
Kram Sanna

Svar: Tack så mycket Sanna och det är sååå kul att få dela med oss av våra positiva upplevelser:-)) Trevlig helg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Puttsi:

Vad är det röda med nåt gult i mitten?

Svar: Fiskfärs i chili på en bädd av något som såg ut och smakade som vinbärsblad. Den lilla klicken gult smakade som majonäs. Värt att testa för er som gillar thaimat:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

hej!
Vad gott allt såg ut! fick ett hastigt sug på thai men det får vänta är i skärgården ingen thai att hämta här inte.
Hälsningar Birgitta +12 nu kl 22

Svar: Tack Birgitta och all mat var också mycket god. Detta blir en klar repris! Pongs i Stockholm (Kungsholmen) har supergod thaimat med det vet du säkert redan...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Berit Knapasjö :

Tack snälla Annika för att du nästan sprang med mig hem!
Jag är jätteglad att jag hann med på resan för jag hade väldigt trevligt!
Ha en skön helg så ses vi på måndagmorgon!

Svar: Klart jag gör allt för dig Berit min goa fina vän och jag är lika glad som du att du hann med din trevliga tripp. Ha en skön helg du också:-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Stina´s Bucket:

Visst är maten från marknaden god! Läser ofta här men har blivit lite dålig på att kommentera ;)
Längtar tills vi också kan vara i vårt paradis lite längre än 4 veckor och ha ett vardagsliv i thailand.
Kram Stina

Svar: Tack så mycket Stina för din kommentar och jag vet att många läser men inte tänker på kommentarer ger ytterligare näring för bloggandet. Det vet ju du som bloggar själv:-)) Både maten på marknaden och på gatustånden är maten alltid god och fräsch. Förstår att du längtar hem till Thailand! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Madeleine :

Ser jättegott ut👍

Svar: Tack så mycket Madeleine och det var det också:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: