2014-08-30 Garden Home - en ny fin resort på gång i Huay Yang...

De håller på och bygger en ny resort, Garden Home, med fristående hus samt en gemensam pool på området.
 
Vid tillfället när jag var där fanns det ingen resortägare på plats som jag kunde ställa lite frågor till men en av byggarbetarna sa att det skulle bli klart om ca 3 månader.
 
Garden Home ligger åt sydost och parallellt med Popsvägen. I och med att den ligger en bit från havet lär det vara populärt med tillgång till poolbad på området.
 
 
 
Den blivande receptionen antar jag...
 
Fina fristående hus
 
Det blivande poolområdet...
 
Det här bygget kommer jag att hålla koll på och det ska bli intressant att höra vad det kostar att bo där etc. Centralt läge mitt i byn och närhet till affärer men ändå lite lugnt och avskilt mitt i ett grönskande område.

Kommentarer:

1 Christina S:

Jag fascineras hela tiden över denna aktivitet. Finns det marknad för alla dessa resorts? Får bara hoppas att de som bygger och satsar lyckas!

Svar: Jag hoppas lika mycket som du Christina att alla ska lyckas med sina respektive affärsidéer!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: