2014-12-27 Roliga minnen och andra trevligheter...

För ett tag sedan fick jag ett par bilder från Lennart & Eva som lånade vår grannens hus. Bilderna är från vår roliga MC tur till Tap Saké via Djungelvägen den 14 november 2014.
 
Jag, Margit och Eva i fiskebyn strax innan Tap Saké 
 
Här Forzar Margit och jag fram :-D Bra att Margit lyfte upp fötterna för att inte bli blöt om dem...
 
En annan trevlighet är att goa vännerna Pia & Isac (Pisac) kommit hem till Huay Yang häromdagen. I kväll äter vi kvällsmat tillsammans på @ Huai Yang och det ska bli skoj.  
 
Jag önskar dig en mysig lördag (annandag)!

Kommentarer:

1 Anna K:

Hej! Det är så roligt att läsa din blogg eftersom vi är här på semester just nu. Vi har varit på många olika ställen och ätit o vill verkligen rekommendera "good morning restaurang" som ligger på san arung beach. Så god mat så det är helt otroligt. Han som äger det blir glad om man meddelar att man kommer dit, eftersom det ligger lite avsides. Jag kan varmt rekommendera detta genuina thaiställe!
Gott nytt år alla huay yangmänniskor!

Svar: Tackar så mycket snälla Anna för din kommentar och de gånger vi varit på Good Morning Restaurang har vi också varit mycket nöjda. Lite avsides som du säger men alltid värt ett besök. Gott Nytt år till er också och ha det fortsatt bra i HY samt omnejd!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 ingrid:

God fortsättning på helgerna och önskan om ett gott nytt år. Tack för julhälsningen.

Svar: Tack så mycket kära kusin och jag önskar dig detsamma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Helena:

Hej! Snart är det dags för min lilla familj att åka till Huay Yang, oj vad vi längtar. Jag har sett att du är ute och går på vardagar. Skulle tycka det skulle vara så trevligt om man fick följa med. Går det bra? Vi ska bo på Orchid 2

Svar: Hej Helena och trevlig resa samt välkommen till Huay Yang! Klart att du får hänga med på promenaden :-D De som vill gå träffas vid polisboxen på Samutvägen kl. 09.00 måndag-fredag och en del går dit eller tar sin MC dit. Min vän Berit bor på Orchid 2 så du kan kolla med henne.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Christina S:

Hu för den övergången! Så djärv du är! När vi körde där förra gången stannade jag moppen och testade att gå över för att se hur djupt det var. Vattnet gick upp till ankeln. Då skickade jag maken över på moppen, både hans och min! Vågade inte själv riktigt. Men jag fotograferade! :-)

Svar: Tack Christina för din kommentar! Övergången är lite läskig men det gäller att inte bromsa bara köra rakt över med god fart. En annan MC hade kört över strax innan och kunde den kan jag:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: