2014-02-27 Här kommer det blommor till mig....

När långisgänget (Putte och Siw samt Eva) precis passerat järnvägsspåret på Lotusvägen (Samutvägen) kom Jop, ägarinnan till den blivande nya restaurangen "Lustiga huset", på sin moppe och överlämnade en bukett med vackra konstgjorda blommor till mig. 
 
Vilken överraskning och så vitt jag förstod ville hon ge mig blommorna för att jag uppmärksammat hennes blivande restaurang, tagit bilder på den och att jag lovat att ta fler bilder senare under byggets gång.
 
Vi blev alla lika glada och överraskade över de fina blommorna och hennes generösa sätt att visa sin uppskattning på. Tack så mycket snälla Jop!
 
En bukett med vackra konstgjorda blommor från Jop till mig.... 
 
En annan rolighet som Puttsi (Putte & Siw) berättade var att när de igår var hos Hammer Biker Shop i PKK för att köpa varsin ny hjälm och även pimpa sina fälgar på sin Honda PCX 150 (min "gamla"), berättade ägaren att Mr och Mrs Forza varit där härom dagen, dvs. Rulle och jag. Festligt!   
 
Livet är fullt av glada överraskningar och glädjeämnen och tack alla för en som vanlig trevlig promenad! 

Kommentarer:

1 Tiina:

Ja, ni börjar bli kändisar där borta, ni två!! Och du gör bra reklam för lokala företagare, det är fint!
Förresten, det var länge sen vi hörde något om Botta, hoppas de mår bra!?

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar. Botta mår säkert bra men vi träffas inte så ofta då vi passar på att träffa andra vänner som är här i HY och som är här under en begränsad tid.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Måd:

Annika var ligger Hammer Bike Shop i PPK?

Svar: Sväng vänster vid det första trafikljuset efter järnvägen i PKK när du kommer från PKK C och kör ut från stan...Det ligger ca 50 meter in på vägen på vänster sida....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: