2014-07-13 Visit med Maria hos min pappa och Marias morfar på Långbrogården

Maria kom och hämtade mig med bilen vid kl. 12.00 tiden då vi skulle åka till Långbrogården för att hälsa på min pappa och hennes morfar. Det är en bra tid att komma dit vid kl. 12.20 då de i regel har ätit upp sin lunch som serveras kl. 12.00. 
 
Pappa blev glad över att se oss och efter maten tog vi som vanligt en sväng med honom i rullstolen i den närliggande parken. Pappa pratade på men var lite mer tystlåten än tidigare men sa att han mådde utmärkt bra.
 
Efter promenaden satt vi tillsammans med pappa en stund i samlingsrummet då de hade samlats inför den stundande kaffe med dopp tiden kl. 14.00. Vi blev också erbjudna kaffe med dopp men passade istället på att lämna pappa då det alltid är enklast att göra det när det är något på gång som upptar hans intresse.
 
Pappa/morfar och Maria...
 
 
 
Bye, bye pappa vi ses snart igen och tack Maria för sällskapet!

Kommentarer:

1 Birgtta S:

Hej
Vad bra att du fick en till bra dag med din pappa. Jag gör samma sak med min mamma passar det så går jag när det är något på gång fika lunch middag vad som helst det fungerar bäst.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta och visst känns det bäst att göra så-:))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: