2014-07-22 Värmebölja och skön långis Kungsholmen runt...

I morse lät jag Linda sova lite extra länge då jag tog hand om Adam. Han var trött och lite gnällig men hade svårt för att koppla av och sova trots att han varit vaken och aktiv ett bra tag och även ammats. Adam och jag chillade i soffan och efter några godnattvisor och nynnande somnade han i min famn. Jag blev så trött själv av mitt nynnande och nickade till även jag en kort stund och det var mysigt att bara sitta där med tryggt snusande barn i famnen.
 
 
Adam och jag chillar i soffan...Linda har tagit fotot
 
På förmiddagen tog Adam och jag en härlig långis Kungsholmen runt. I skuggan var det skönt men i solen värmde det på som attan... Nu är det återigen många utefter strandpromenaden som passar på att njuta av värmen och badar.
 
Högalidskyrkan och Långholmsbadet
 
Enligt SVT.se har vädermyndigheten SMHI utfärdat en klass-1 varning för höga temperaturer. Det innebär att de högsta dagstemperaturerna kan uppnå 30 grader i tre dagar i följd. 
 
http://www.svt.se/nyheter/varmevarningen-utokas
 
På kvällar och nätter är det dock betydligt svalare och det är ju skönt så sover vi gott om natten. 
 
Jag önskar dig en varm och skön tisdag!

Kommentarer:

1 Marianne:

Vilken underbar bild.

Svar: Tack så mycket Marianne!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lena:

Myyys!!!

Svar: Ja jag gör det hela tiden Lena:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: