2014-07-29 Lilla Adam träffar gammelmorfar...

Idag överraskade vi min pappa Lasse då Linda och jag samt Adam åkte till honom för att de äntligen skulle få träffas under tiden då jag är här. Idag passade det perfekt för oss alla att åka dit på förmiddagen före pappas lunch kl. 12.00.
 
Gammelmorfar blev mycket glad och rörd över att få träffa Adam och tyckte att han var så fin och att han hade starka nypor. Han fick hålla i Adam så mycket han förmådde och det lyste av glädje i pappas ansikte. Pappa sa att det är fantastiskt att man kan skapa en sådan fin liten människa som Adam...
 
 
Hej då pappa vi ses nästa år men jag hoppas att Linda och Daniel åker dit inom närmaste framtiden så pappa får träffa Adam igen då det gav honom så stor glädje att träffa sitt barnbarnsbarn. 

Kommentarer:

1 Titti:

Vilka underbara bilder...blir riktigt rörd när jag ser de.
Min pappa hann träffa sitt barnbarnsbarn.....han förstod sig dock aldrig på hans namn Colin!
För modernt tyckte han.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för din kommentar och kul att höra om den egen upplevelse:-)) Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 ingrid:

Vilka fina bilder på Goa morbror Lasse och Adam.

Svar: Tack så mycket snälla Ingrid!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Ingvor:

Här sitter man då med tårarna i ögonvrån! Dessa bilder kunde verkligen tala för sig själva!
Underbara bilder! Kram Ingvor.

Svar: Tack så mycket Ingvor och stor kram till dig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Hej!
Vilka härliga bilder på din pappa och lilla Adam.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Maria:

Fina bilder, roligt att morfar vart så glad. pok äd

Svar: Tack så mycket hjärtat! Pok Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Marianne:

Jag håller med övriga som kommenterat.Vilka fina bilder.
Du får ha en trevlig resa hem till HY:

Svar: Tack så mycket Marianne!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Cathrin Sjöström:

Hej Annika,
Har fått tips om din blogg av en bekant då jag, maken och vår dotter ska bo i Thailand 5 mån i vinter (Koh Lanta och Huay Yang) och frågorna är måååånga om hur det är och hur allt fungerar. Har nu Läst och tittat och läst och tittat och läst igen bland dina inlägg. Och så kom jag hit, till bilderna på din pappa och barnbarnsbarnet. Jag blev alldeles varm inombords. Så jättefina! Helt underbara! Tack för att du delade med dig av dem. :-)
Allt gott. /Cathrin

Svar: Hej Cathrin och tack så mycket för din kommentar samt vad roligt att du tyckte om inlägget med min pappa och lilla Adam! Härligt att ni ska vara i Thailand i 5 månader och ha det så underbart här i Thailand som ni bara kan. Vi kanske till och med träffar på varandra när ni kommer till Huag Yang:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Cathrin Sjöström:

Hej Annika,
Det vore jättetrevligt att träffas när vi kommer. :-)
Nu försöker vi hitta boende på båda orterna och förstå vad vi behöver ta med oss och inte. Har förstått att vi inte behöver jeans - på 5 mån. Känns ju lite overkligt. :-)

Vi ser mycket fram emot resan.
Ha en fortsatt fin helg.

/Cathrin

Svar: Klart att vi ska försöka träffas Cathrin och vad spännande för er att vistas i Thailand 5 månader. Att hitta boende här i byn är inte svårt då det finns en hel del utbud för uthyrning eller trevliga resorter. Kolla mina länkar om ni inte redan har en vettig kontakt. Ha en mysig söndag hela familjen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Cathrin Sjöström:

Tack Annika,
Vi längtar… :-)
/Cathrin

Svar: Tack själv Cathrin!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: