2014-06-30 Adam hela dagen lång...

Idag var det dags för ett besök på BVC med vägning och mätning samt vaccination. Adam ligger där han ska på normalkurvan och är nu 66 cm lång och väger 7,2 kg och han är hur fin som helst. Det blev lite ledsamt när han fick två sprutor, en i vardera låret, men det gick över snabbt.
 
 
Ett trevligt BVC med mysig färggrann inredning och roligt lekrum.
 
Linda gick och tränade på SATS och Adam och jag tog en långis om 1,5 timme utefter vattnet vid Huvudsta Strand och det var skönt. Adam sov hela tiden och vaknade först när vi kom hem igen. Mina fötter är inte vana vid att gå i heltäckande skor, så det ömmar lite grann i båda pektårna trots att skorna är rymliga, mjuka och sköna. Mina fötter har blivit bortskämda i Thailand där de trivs bäst i värmen med lätta öppna skor som sandaler eller badtofflor. Idag var det i min smak lite väl kyligt (16-18 grader) att promenera i sandaler...
 
Utsikt mot Brommalandet
 
Hornsbergs Strand
 
Och här kommer en kavalkad av bilder på söta goa Adam...
 
 
 
Mycket pysslande och plockande med grejor...
 
...och allt ska det smakas på...
 
Oj vilka stora ögon!
 
Livet är kul!
 
 
Idag har Rulle tvättat min Forza, för jag "hann" inte själv innan resan till Sverige, så nu är den fin och ren tills jag kommer hem igen. Tack min snälla kära Rulle!
 
I morgon ska jag ge mig ut på stan då jag har en hel del ärenden att utföra innan hemresan till Thailand. Det dröjer ju dock tills dess (31 juli) men det är skönt att få det gjort...
 
Det är så härligt att vara här och dela min familjs vardag och Adam, Linda och Daniel samt Maria ser till med råge att jag har det bra här och det är jag mycket tacksam och glad över. 
 
Jag önskar dig en trevlig måndag!

Kommentarer:

1 Annette:

Ser du har det fint og godt i "gamlelandet", og det har vi også her i utlandet.... Vi har vært på Koh Tao og snorklet. Det var aldeles vidunderlig 😄🏊🍲🍉🍤

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar och vad härligt att det blev en lyckad Koh Tao-resa:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Eva Olofsson:

Vilken härlig kille Adam är!
Go och glad och det måste vara alldeles underbart för mormor att få vara med honom, tänker en annan mormor.

Svar: Tack så mycket Eva och du har helt rätt:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: