2014-09-02 Vad är det på gång här då?.... och massagedags igen för min del...

I hörnan mellan Jacksvägen och Mellanvägen har marken planats ut och fyllts på med sand. Jag frågade servitören på restaurang Blå Stolen om han visste vad som skulle hända där men det visste han inte. 
 
Om någon av er bloggläsare vet eller har en aning om vad som är på gång får ni gärna berätta det. Själv kommer jag förstås att ha ögonen öppna som vanligt när det händer något särskilt i Huay Yang.
 
Jacksvägen strax innan infarten till Mellanvägen...
 
Mellanvägen strax innan Jacksvägen...
 
 
Efter långisen åkte Berit och jag ner till Jacks för att kolla läget men de har bommat igen sedan ett par veckor tillbaka, förhoppningsvis bara för lågsäsongens skull. Jag gillar Jacks, det är en riktig pärla med underbar havsmiljö..
 
Massage som gör både gott och ont...
 
På vägen hem igen stannade jag till vid Chons massage och beställde till för en timmes medicinsk massage av Noom kl. 13.00. Det var bara att hastigt fräscha till mig hemma och sedan cykla tillbaka igen och lägga mig på massagebädden och låta Nooms starka men känsliga händer, armbågar samt fingrar göra jobbet.
 
Jag har förmodligen, sedan en lång tid tillbaka, ådragit mig en "musarm" i höger arm och Noom hittade flera muskelknutor och stela muskler som hon jobbade med och det var mycket smärtsamt stundtals. Då kroppen hänger ihop och är en enhet gick hon över resten av kroppen också. 
 
Det blir återbesök om en vecka framför allt för högerarmen. Att sitta vid en dator länge och jobba med datormusen, även om det inte för stunden känns något märkvärdigt med det, är det en statisk belastning som gör sig påmind efter lång tid. Jag gillar att jobba med datormusen så det är svårt att ändra på och istället börja arbeta med tangentbordsplattan som bara känns avigt för mig. Risken är då att jag spänner mig och det gör ju inte armen bättre...
 
Jag lägger ner mycket tid och arbete på mitt bloggande och det vill jag ju inte sluta med fast det kanske är ogynnsamt för min stackars arm...
 
Gnäll, gnäll, men nej, så illa är det inte och det finns ju dessbättre bot för det mesta bara jag vill...  
 
Jag önskar dig en fantastisk tisdag och var rädd om dig och de dina! 
 

Kommentarer:

1 Christina S:

Åhå, att det alltid händer en massa saker i byn! Ska bli spännande att få se vad som kommer att byggas på den tillplattade ytan vid Jacksvägen/Mellanvägen! Jag ser fram emot dina rapporter!
Jobbigt med "musarm", gäller att vara lite varsam med kroppen. Men jag vet, det är så lätt att sitta lite fel både en gång och nästa dag…. Men man ska nog verkligen tänka på hur man använder mus när man sitter vid datorn. Inget vidare att få sådana besvär. Men du har tur som har Noom att få hjälp av. Hon är en pärla! Även om det kan ta rejält ont vid ett besök hos henne….

Svar: Tack så mycket Christina och jag lovar att ha koll på vad som händer där. Tack för din medkänsla när det gäller musarmen och jag är mycket tacksam och glad för att Noom finns!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 svein slokvik:

Hei Annika! Takk for utrolig fin blogg,jeg må lese den hver dag :) Kanskje du bør prøve en Mausetrapper og ikke mus til din PC, det gjorde underverker for meg da jeg slett med musearm.
Vi kommer ned til paradiset 15 desember og blir til 6 januar. Kan du sende noen linker til ulike resorter etc i Huay Yang. svein

Svar: Tack snälla Svein för din fina kommentar och omtanke om min musarm:-) Det ska bli roligt att träffa er igen. Om du går in på min blogg på kategori Resorter i Huay Yang har du både bilder samt länkar till de resorter som har det. Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: