2014-09-15 Min fina goa vän Berit samt det lilla kaffeståndet Carnation....

Strax efter den sköna långisen med Berit och Ulf cyklade jag för att handla på Si Shop och på vägen dit träffade jag Berit som var nyduschad, fräsch och fin i sin blommiga vackra klänning. (Jag hade inte ens duschat efter långisen då jag ändå skulle ut på stan med cykeln och därmed fortsätta att svettas... )
 
Vi slog följe, Berit på sin MC och jag på cykeln. Utanför Si Shop ville jag föreviga Berit med sin fina blommiga klänning med matchande gula skor till....
 
Min fina vän Berit på hoj
 
....och under tiden som jag fotade henne hojtade mannen med kaffeståndet mitt emot Si Shop att han också ville bli fotad...
 
 
Den snälla kaffemannen bjöd mig på ett glas varmt kaffe... 
 
Varmt kaffe kostar 15 baht och Iskaffe kostar 25 baht och så har han lite olika kaffemixer i övrigt... 
 
 
Han säljer bl.a både varmt kaffe och Iskaffe som han fixar till i sitt lilla stånd och han bjöd mig på ett glas varmt kaffe och det var lite sött men mycket gott.
 
Tack för kaffet och även tack till Berit och Ulf för en trevlig långis!
 
Jag önskar dig min kära bloggläsare en lyckosam måndag! 

Kommentarer:

1 Berit Knapasjö:

Det är lätt att vara glad när man får börja dagarna med underbara strandpromenader tillsammans med härliga vänner!
Tack för att du tog hand om mig i vattnet idag när vågorna gick höga och jag blev "lite rädd"
555!!!

Svar: Tack så mycket själv Berit och hos mig kan du alltid känna dig trygg:-)) 555
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Pia:

Härligt ni har det!! Slipper allt val-käbbel här hemma!! Men snart kommer vi!! Kram o hälsa

Svar: Jag vet Pia och vi är sååååå glada för det. Vi var på konsulatet i HH och röstade och mer än så kan vi inte göra, nu blir det som det blir och förhoppningsvis bra...Kram till dig och Isac!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christer:

Magister Christer inflikar: det som står uppradat på prislistan är inte främst kaffemixer utan;
Kaffe
Svart iskaffe
Te med mjölk
Svart te
Kakao (d.v.s. mjölkchoklad) samt slutligen
Mjölk

Det finns således något för alla att välja på! ;-)

Svar: Tack snälla Christer, du är så duktig på att läsa Thai så jag bara väntade på den kommentaren för att förtydliga utbudet. Toppen! Kram till dig från mig:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: