2014-09-28 Idag är det min tur att fylla år (63) och det blir packardag och fixande av våra MC hela dagen lång!

Igår fick vi en mycket trevlig kväll på Kritsana Restaurang (Chons syster Kritsana) med Lars-Åke och Chon och vi tackar så mycket för det!
 
Idag fyller jag år men har inga anspråk på att göra något särskilt då det bara är 63 år, ingen jämn siffra, och det känns precis som vanligt. För min del gäller det att fylla åren med liv och inte bara med år...
 
Livet är hoppfullt och kul!
 
Det ska bli kul och spännande att köra MC på långresan igen med början i morgon bitti och resetarmen vibrerar av reselust. Resan kommer att gå mot nordväst, norrut och sedan vika av österut och sedan hemåt igen till Huay Yang igen 500 mil senare om vi följer reseplanen. 
 
Jag kommer inte att blogga under resans gång då jag tar många bilder och videos med min kamera och det blir bara bökigt att blogga med min lilla Smartphone. De vänner som följer oss via FB kommer att få besked då och då var vi är någonstans i fall att man är intresserad av det. Hela trippen med reseberättelser samt bilder och videos kommer alltså att uppdateras efter hemkomsten så nu gäller det för dig att hålla ut till dess. 
 
Om vädret är oss nådigt och resan följer reseplanen samt om vi har turen med oss i övrigt kommer vi att vara hemma igen runt den 23 oktober. Då är du hjärtligt välkommen tillbaka igen att ta del av min blogg, om du vill förstås.
 
2014-03-14 Dagsutflykt till Forest Park Ao Nang, Krabi. Nu är det dags igen att köra ut på långresa! 

Kommentarer:

1 Monica Å:

Hipp, hipp HURRRAAAA! Ett STORT GRATTIS på födelsedagen kära Annika! ❤🌹
Önskar er båda dessutom en trevlig tur. Ser fram emot din reseberättelse och alla bilder! 👍🍀😎

Svar: Tack, tack Monica min kära vän!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Annika och Göran:

Grattis på födelsedagen.
Ha en skön dag.

Svar: Tack snälla Annika och Göran för det! Ha det så bra ni också:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Stoooort grattis från oss
Owe & Lena
Och ha det så bra på redan
kör försiktigt

Svar: Tack snälla Owe och Lena för det och jag lovar att vi ska ta det varligt :-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti:

Hipp hipp hurra det är din dag idag!
Trevlig resa.......ska bli spännande höra hur ni haft det och var ni varit.
Kram Titti

Svar: Tack så hjärtligt goa Tina för det! Kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Kia:

Många Stora Grattiskramar på födelsedagen Annika! Hoppas du får en bra dag och en jätte härlig resa. Kör försiktigt och njut av allt så syns vi när ni kommer hem till HY. Kram kram

Svar: Tack snälla goa Kia för både grattis- och resehälsningen och vi kommer att ta det lugnt på vägarna och bara njuta:-) Det och det ska bli så roligt att träffa dig igen när vi kommer hem! Kramar i mängd!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Ann:

Grattis Annika, jag önskar dig ett gott nytt år och en trevlig resa! Kör försiktigt!! Kram

Svar: Tackar så jättemycket Ann för dina lyckönskningar och jag lovar vi ska köra lugnt och fint :-)) Kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 louise karlström:

Grattis från oss i S11 Jasmin. När ni kommer tillbaka är vi nog på platsi huset. Ev någon dag senare. Ha en fin resa!

Svar: Tack så mycket Louise för både grattis- och resehälsningen! Välkomna hem till HY igen och trevlig resa till er också, Vi ses i byn framöver :-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Svante Lund.:

Grattis, Grattis på Din födelsedag Annika!! Lycka till på Er långa 500.a
milafärd genom hela Thailand.Vi önskar att allt ska gå bra !

Hälsar Era vänner. Marianne och Svante!

Svar: Tack så mycket goa Svante och Marianne både för grattis- och resehälsningen! Vi hoppas också på att vi ska ha tur hela vägen lång :-) STOR Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Lena:

Grattis på,födelsedagen!!! :)

Ha en fin resa och kör försiktigt!

Kram!!!

Svar: Tack så mycket fina goa Lena och så klart vi ska köra varligt :-) Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Ingeborg:

Gratulerer med dagen. God tur. Høres spennende ut og jeg gleder meg til å lese om reisen og se bilder når dere kommer hjem til Huay Yang.

Svar: Tack så mycket Ingeborg för din grattis- och resehälsning :-) Kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Reidun:

Grattis och god tur i det vackra Thailand;))

Svar: Tack så mycket Reidun :-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 kicki:

GRATTIS! GRATTIS!
Hoppas du haft en bra dag.
Ni får ha en trevlig resa med många underbara upplevelser.
Kör försiktigt.
Kramar till er båda.

Svar: Tack snälla goa Kicki och det kan ju aldrig vara bättre än att ha en härlig födelsedag i vårt paradis Huay Yang :-) Tack, vi kommer att ta det lugnt på vägarna och bara njuta av Thailand! Kram från oss till er båda.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Maggie:

Grattis!!hoppas vi får höra om er resa framöver.

Svar: Tack Maggie och reseberättelse kommer framöver:-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Madeleine:

Grattis Annika och lycka till på resan. Kör försiktigt. Kram från mig

Svar: Tack snälla Madeleine och vi lovar att ta det lugnt på vägarna :-) Kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Tytti Olsson :

Stort grattis på din dag! Hoppas ni får en härlig resa med många härliga upplevelser! Jag kommer sakna bloggen och ser fram emot en spännande reseberättelse när ni är tillbaka.

Varma hälsningar
Tytti

Svar: Tackar så mycket snälla Tytti och vi ska göra allt vi kan för att det ska bli den bästa resan:-) Ha det så bra och lev väl! Kram till dig från mig.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Christina S:

Hoppas ni får en riktigt härlig och innehållsrik tur! 500 mil är långt! Idag körde vi ca 20 mil och det tar på krafterna!
Jag ser fram emot när du är tillbaka i Huay Yang och jag får läsa om era bravader och äventyr!
Ha det riktigt gott du och Rulle!
Kramar!

Svar: Tack så mycket goa Christina och det blir många etapper, kortare och lite längre. Idag kommer vi att köra ca 26 mil men det är på motorväg så det går rätt snabbt;-) Vi tar många pauser då det är lätt att bli trött i huvudet för att alltid ha stenkoll åt alla håll på omgivande trafikanter,och annat som bara kan dyka upp plötsligt. ha det så bra ni också och var rädda om varandra. Kramar i mängd!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

17 Birgitta S:

Härlig bild på dig och du är exakt 10 år äldre än jag fyllde 53år 8 e September och jag satsar och hoppas på att jag själv om 10 år är pigg och fri och hoppar glatt.
Trevlig resa nu!

Svar: Tack snälla Birgitta och grattis i efterskott:-) Om du satsar på att vara pigg och fri om 10 år kommer du att vara det! Må så gott och var rädd om dig och de dina!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

18 Carina:

Stort grattis och ha en riktigt bra resa!
Kram Carina

Svar: Tackar så mycket Carina! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

19 svein slokvik:

Gratulere så meget med dagen den 28 september og god tur.

Svar: Tack så mycket Svein! Måste så gott :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

20 ingrid:

Grattis en dag för sent. Go tur önskar jag er. kör försiktigt.

Svar: Tack min kusin vitamin!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

21 Birgitta Bodin:

STORT GRATTIS i efterskott, (jag var i Toscana på vandringsresa firade dessutom min födelsedag den 22 sept.)
Lycka till på den långa resan med fantastiska upplevelser och kom välbehållna tillbaka, blir spännande som vanligt att se dina foton.

Varm kram//Birgitta B

Svar: Tack så mycket Birgitta och grattis själv i efterskott :-D Hoppas du haft en trevlig resa. Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

22 Eva Österholm:

Önskar er all lycka på vägen, kör försiktigt :)

Svar: Tack så mycket Eva!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

23 Stina:

Grattis i efterskott! 🌻🍸🎂🎉💐👑👍👀

Svar: Tack så mycket snälla Stina :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

24 Madlene:

Grattis inefterskott,, ha en trevlig resa..
Hälsningar madlene från skövde

Svar: Tack så mycket Madeleine :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: