2014-09-29 Bye, bye nu åker vi på långresa norrut osv....

Nästan färdigpackade hojar inför långresan...
 
Min coola Honda Forza 300 cc
 
 
Rulles coola Honda CRF 250 cc
 
Vi ses på bloggen när vi är hemma i Huay Yang igen, enligt reseplanen runt den 23 oktober, om vi har turen med oss även under denna långresa....
 
Under tiden som vi är borta kan ni få njuta av några bilder på vårt kära lilla barnbarn Adam som fyller 8 månader den 2 oktober. Linda och Daniel har tagit bilderna.
 
Visst är han söt den lille?!
 
Nu har Adam blivit så stor och han verkar gilla att sitta i en vuxenstol...
 
Livet är kul!
 
Idag är det kallt och då blir det overall...
 
Tjohej vad kul att gunga!
 
Adam och en plastanka som är god att smaka på...
 
....och här står Adam ganska stadigt i vart fall...

Kommentarer:

1 Staffan:

Oj vad den lille är lik morfar!

Svar: Ja det kan stämma Staffan.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Vi tycker också han är lik sin morfar Rulle.Kram Yvonne o Lars
Lycka till på resa resan.

Svar: Ja det kanske han är och tack för resehälsningen Yvonne och Lars! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna, New York – My Bite of the Big Apple:

Han är hur söt som helst! Vilka läckra motorcyklar ni har också. Hoppas ni får en underbar resa! Själv beger jag mig till New York på lördag. :)

Svar: Tack snälla Anna för det och trevlig resa till NY :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Magnus Simonsbacka:

Bra att ni åker iväg en tid så att det hindrar Rulle från att träna så mkt cykel. Annars har man ju ingen chans att komma ikapp när man kommer ner. I år blir vi dessutom bara nere i 6 veckor så då blir det all ligga i... Ha en underbar tripp på motorcyklarna. //Hälsningar ifrån Sverige där man idag fick skrapa rutorna på bilen.

Svar: Tack Magnus för din kommentar och hälsning. Efter vår resa kanske du har en liten chans att hänga på Rulle :-D Det blir hårdkörning för er båda skulle jag tro om jag känner er rätt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Ann-Sofi:

Jag instämmer med Staffan han är så lik morfar!

Svar: Ja det kan nog stämma Ann-Sofi o ögonfärgen kommer från gammelfarmor :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Stina:

Have a safe trip ;)
Kram

Svar: Kram till dig från mig♥
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Annika Wallin :

Hejsan!

Jag skulle gärna vilja veta mer om HY ungefär hur stort är det? Finns det många restauranger? Vad kan man göra där? Vargör valde ni hy? Vi funderar på h y eller hua hin :) vi är 2v 2b Med vänlig hälsning, Annika

Svar: Tack Annika för din förfrågan och HY är en liten lugn fiskeby med drygt 2000 invånare. Det finns en hel del husområden där de flesta hus eller lägenheter är svenskägda. HY har massor med små mysiga restauranger men är inget utpräglat party eller shopping ställe. Därför gillar vi HY. Du kan läsa i min blogg under kategorier om det är något speciellt du vill veta.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Stina:

Hejsan, föll in på din blogg då jag googlar området Huay Yang. Jag och min familj har precis bokat rum på Nishaville resort och spa och jag undrar om du har några goda råd eller dåliga erfarenheter av det stället?
Ligger det så avlägset som det ser ut? Finns det någon som helst strandaktivitet eller ens en restaurang i närheten av resorten?
Börjar bli smått nervös att det blir ett Robinsonäventyr av det hela ;)
Med vänlig hälsning, Stina

Svar: Nishaville ligger vackert nere vid stranden och de har 2 trevliga restauranger på området. HY är inget party eller shopping ställe utan ger härlig relax. Det finns massor med små trevliga restauranger i byn. Mitt tips, hyr en Saleng och kör runt själva och kolla in byn. Ha det så trevligt och välkomna till HY :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: