2015-04-20 Om du vill lämna kommentar på min blogg via mobil och har krångel med det...

Du vet att jag gillar att få kommentarer på mina inlägg i bloggen då det håller bloggen vid liv och jag får reda på vad du tycker om inlägget etc. När det gäller att lämna kommentarer via datorn är det en lätt gjort men från mobilen kan det vara krångligare.
 
Blogg. se vill att man ska registrera sig etc. och det är en massa bök i övrigt. Om du upplever det som ett jobbigt krångel, bara för att lämna en kommentar eller flera, kan du komma runt det genom att gå in som anonym, men då måste du skriva i meddelandetexten vem du är så jag får veta det. Jag vill ju givetvis veta vem du är får då blir kommentaren mer personlig.
 
Jag har tagit upp det här "krånglet" med Blogg.se när det gäller kommentarer via mobil men de säger att de kommer att ha kvar registreringen etc för att skydda blogg.se från spam så mycket de bara kan för spam florerar tydligen i massor världen över...
 
Blogg.se anser inte själva att det skulle vara något särskilt krångligt med det utan hur lätt som helst...Nja, det håller jag inte med om....Jag vill ju själv peta iväg en kommentar lätt och smidigt på andras bloggar men upplever jag det som krångligt struntar jag hellre i det. Synd, för bloggarens skull...
 
Eventuellt otrevliga eller kränkande kommentarer, av alla de slag, oavsett om du är anonym eller har angett namn, tar jag bort. Nu har det hänt ytterst sällan och det är jag glad för.
 
Som skrivet, kommentera mera, för det är så kul att få trevliga kommentarer från er mina fina bloggläsare och jag läser och svarar på dem alla, utom de som jag finner olämpliga i sammanhanget, men de är hittills en droppe i havet :-D
 
Våra vackra Desert rose från vår trädgård...

Kommentarer:

1 Anonym:

Bra! Nu fungerar det bättre! Så roligt att läsa om "vinterhembyn" men jag vill ju också skicka en hälsning till dig...Eva på Van Ravi

Svar: Vad bra Eva att det löst sig den vägen och det är lika roligt för mig att få kommentarer och en hälsning från dig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Åh så bra jag har försökt flera gånger. Dina bilder och skrivande håller mej så så nära er där nere. Åh så längtar jag givetvis dit så fort jag kommer hem. Missade dej sist. Finns inte en dag som jag tänker på det underbara paradiset. Kram på dej och hälsa Rulle 🌞

Svar: Tack så mycket för din kommentar men det vore toppen om du även skrev ditt namn i slutet på meddelandet :-D Detta fina meddelande vill jag ju veta vem som skrivit förstås. Härligt att min blogg får dig att längta hit och att du vill känna närhet till oss :-D Kram till dig också från oss båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Kirsti:

Jag följer dig varje morgon och njuter av alla fina bilder på stranden med mitt morgonkaffe. Här hemma är det fint nu o jag längtar inte, men känner stor tacksamhet över vetskapen om att jag när kylan o mörkret återkommer hit, då återkommer jag till HY😄 Kram o hälsa Berit. Kirsti

Svar: Tack så mycket Kirsti för din kommentar och att leva i de två eller flera världar man gillar bäst för stunden är ju en ynnest :-D Det ska bli roligt att träffa dig igen när du/ni kommer tillbaka till HY. Kram och jag framför hälsningen till Berit från dig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 [email protected]:

Jag hänger med som vanligt. Nu har ju även vi vårt andra hem på denna fantastiska plats. Jag ser fram emot varje dag att läsa dina inlägg och se fina bilder. Som någon nyss skrev: man känner sig nära! Tack Annika för ditt engagemang!

Svar: Tack så mycket Anna-Lena för din fina kommentar och respons och det är roligt att ni också hittat ert andra hem här i vår fina by! Stor Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: