2015-04-20 Sol, sol från en klarblå himmel och breeeeed strand...

Nu har vi ändrat starttiden för strandlångisen till kl. 09.30 så kan man ta det lite lugnt på morgonen och slippa stressa i sig frukost etc. Vare sig Berit eller jag är särskilt morgonpigga och då jag är lite mer av nattuggletypen vissa kvällar/nätter känns det skönt för mig att slippa gå upp i ottan. 
 
Temperaturmässigt är det ingen skillnad en halvtimme hit eller dit, så fort solen gått upp och börjat värma, och vi gör ju precis bara det vi känner som passar oss bäst. Det är en ynnest att själv få bestämma sin egen tid och vad jag vill göra eller inte göra på dagen och kvällen eller när jag vill göra det.
 
Idag hade Pia och Isac annat för sig så det blev "bara" jag och Berit samt vovvarna som gick. Till vår glädje är stranden återigen bred och fin samt platt och det är ju så det ska vara så här års. Skönt att allt därmed återgått till det normala :-D
 
Dagens bild vid klippgränsen...
 
 
Lite skillnad mot förra veckan, eller hur?r
 
Bred och platt strand och kolla in det klarblå himlen!
 
Tack fina vännen Berit för en härlig långis!

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh längtar varje dag. Kram från Godegård - Motala hälsa Rulle också /vi ses kanske snart Ingela 😎

Svar: Tack Ingela och jag förstår din längtan men du får njuta av upplevelserna här i Thailand via min blogg tills vidare :-D Tack för hälsningen till Rulle som kommer att framföras
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Berit Knapasjö:

Ja, vi har det helt otroligt fantastiskt som får börja dagar på det här viset!
Tack för härliga promenader och prat, idag extra trevligt tillsammans med Pia och Isak också!

Svar: Tack själv Berit och vi har det verkligen toppenbra här samt kul att Pisac gör oss sällskap under tiden som de är här i HY :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Pyttsi:


Tack , eftersom vi just köpt hus i byn, men måste vänta till oktober på att åka ner, är det xtra roligt att följa din fina blogg.
Vi suger i oss borde ord, bilder o tips
Pyttsi o Tommy

Svar: Tack Pyttsi och Tommy för er kommentar och vad roligt att ni köpt hus i fina Huay Yang. Här kommer ni att stortrivas och jag ska göra mitt bästa för att se till att ni får så mycket av HY innan ni kommer i oktober :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Christina S:

Stranden i HY i april är helt underbar! Bred och platt och enkelt att ta sig fram. Underbart liv!

Svar: Ja visst är det underbart Christina och då skulle ni vara här och också kunna njuta av det ljuva livet här i HY :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: