2015-04-24 Teamwork after five...

Efter det häftiga regnet igår som höll på i några timmar har den tidigare torra och hårda marken mjukats upp betydligt.
 
Kl. 17.00 slutar Cha-bas personal för dagen och när Pam, deras elektriker, skulle åka hem med sin bil, som han parkerat vid sidan av vägen i skuggan, hade han svårt att få loss den. Däcken grävde sig ner i den mjuka marken och han satt fast.
 
Övrig personal, som också var på väg hem, kom snabbt till undsättning och de lyfte med samlad gruppstyrka upp bakdelen på bilen och flyttade ut den från lerspåret så han kom loss. Tjohej så bra det gick!
 
Åh hej och hå..... 
 
...och så var bilen loss...
 
Härligt med fast mark under däcken tyckte säkert Pam och den hjälpsamma personalen kunde åka hem till sitt....
 
Endast spåren i lerar vittnar om att en bil kan ha kört fast...
 
Härligt med starka och hjälpsamma arbetskamrater!

Kommentarer:

1 Micke:

Hej Annika.
Jag var nere i Hua Yang i februari med min dotter.
Vi bodde på Dolphin Beach hotel.
När jag kom hem så saknade jag ett minneskort till min kamera som är knutet till mitt jobb som gymnasielärare.
Jag hade kontakt med fr Took som arbetade i receptionen. Jag undrar om du kan hjälpa mig att få hennes e-post adress för att se om hon kan hjälpa mig att återfå mitt minneskort.
I dina inlägg har jag sett att hon har bytt arbete till Kjelles simskola.
Men det vore guld värt om jag kunde få kontakta henne och se om de har hittat mitt kort.

Mvh//Micke

Svar: Hej Micke, vilken trist förlust, jag ska se vad jag kan göra och hör av mig till dig sedan!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Micke:

Hej Annika.
Tack snälla. Det är en massa bilder på mina elever och deras lektioner så det skulle vara guld värt att återfå det.
Ha en riktigt skön lördag.

Mvh//Micke

Svar: Jag ska höra med Took Micke och hoppas för din skull att de tagit hand om ditt minneskort om det nu hittat det. Ha en skön lördag du också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: