2015-04-27 Har du idétorka när det gäller dekoration i din trädgård? Här kommer ett par tips...

På en trädgårdstomt uppe i byn, vid en tvärväg till vänster direkt efter Rosa Huset och i höjd med Isfabriken på Popsvägen har husägaren kantat sina rabatter med Changölflaskor...
 
En del av flaskorna hade vält men kvinnan i huset kom och ställde upp dem när hon såg att jag ville ta bilder. Jag sa till henne att det var mycket dekorativt och hon blev glad.
 
Changölflaskor som trädgårdsdekoration...
 
En ovanlig idé men varför inte?
 
Alla etiketter är fint vända åt samma håll---
 
Eller om man vill markera sin tomtgräns så kan man göra det med gamla bildäck...Fiffigt!
 
Denna tomt ligger på den väg som går till Dagis, gränsat till Kommunhuset, dvs. kör man på Pops- eller Si-shopsvägen svänger man till vänster direkt efter Isfabriken och innan stora infarten till Kommunhuset.
 
Dekorativ tomtgräns...
 
 
 
Kul med kreativa annorlunda idéer men jag håller mig till en blommande häck, men valet gör man ju helt själv vad man tycker är finast eller mest praktiskt. Bildäck eller flaskor behövs ju inte klippas eller ansas och är därmed i princip underhållsfritt... 
 

Kommentarer:

1 marlene o rolf:

Hej ! Kul att se,vi gick varje morgon förbi denna tomt med ölflaskor,på vår promenad! Fortfarande roligt att läsa din blogg,nu då vi befinner oss i ett kyligt Sverige! Hälsning Marlene o Rolf

Svar: Hej Marlele och Rolf och det är lika kul för mig som får äran att friska upp era goda minnen från vårt paradis Huay Yang. Kanske det värmer upp tillvaron i Sverigekylan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: