2015-08-28 Fredag igen! Attans vad dagarna far iväg...Trevlig helg!

Idag känns det riktigt bra i kroppen och under tiden som Ned städade vårt hus kl. 13.00-16.15 beslöt Rulle och jag att vi skulle ta en MC vända till Prachuap Khiri Khan. Vi började med lunch på restaurang Åhm vid Huay Yang Beach.
 
Under tiden som vi åt kom Micke och Monica och gjorde sällskap med oss. De hade precis kommit från Sverige till Huay Yang så det var roligt att se dem igen samt önska dem välkomna hem. Tack för sällskapet!. 
 
Det var kul att blåsa iväg igen på min fina Forza till Prachuap Khiri Khan för att uträtta lite ärenden. 
 
Vid den nya cykelaffären på Kasikorn Bankgatan ville Rulle prata med ägaren i samband med en beställning men han var inte där. Deras serviceman ringde till ägaren så han skulle komma på direkten men under tiden (5 minuter) bjöd de oss på frukt (Longan) och vatten och en typ maträtt med små vita knyten där det låg fläskkött och grönsaker inuti.
 
Longan som man skalar från toppen och inuti är det en nästan genomskinlig frukt som är lite söt men inte sliskig.
 
Knyten med grikött och grönsaker i...men dessa var vi för mätta för att äta och tackade artigt "nej"...
 
 
Vi hade ju precis ätit med lite frukt är det inga problem att få ner samt vatten så jag tackade artigt "nej" på thai och sa att jag var mätt (Im läo) och då behöver man inte känna sig tvingad att äta om man inte vill,
 
Den överblivna frukten (Longan) stoppade han ner i en påse och sa att den kunde vi ta med oss om vi ville. De är så härliga dessa thailändare att jag blir alldeles varm i magen av deras generositet.
 
Ikväll blir det hemlagad fisk med currypasta och ris och jag är kocken denna gång och innan maten bjuder Rulle på GT. Det friska livet har återvänt och det är bara att konstatera att så mycket bättre än så här kan vi inte ha det! 
 

Kommentera här: