2015-08-31 Hej igen vårt vackra hav och strand,,,,

Arbetsveckan har återigen börjat och idag fick jag gå själv, förutom i sällskap med vovvarna förstås, då Berits fot fortfarande krånglar så hon behöver mer vila.
 
Det var en dryg vecka sedan jag gick på min strandlångis pga av min före detta envisa förkylningsvirus som såg till att däcka mig rejält, Nu är det äntligen över för denna gång och kroppen är full av energi igen men jag tog ändå det lite lugnare för säkerhets skull.
 
Det var så ljuvligt skönt att gå där på vår vackra strand och njuta av ljudet från vågorna och vinden som sveper över stranden och havet. Det var bara jag och en drös med sällskapsvovvar och en eller annan människa som befann sig på stranden och det är bara skönt tycker jag.
 
 
På filmen är det Schack som väntar på att jag ska fortsätta att gå...
 
En strandad jättemanet...mina flippisar har storlek 41
 
Bambubuske och nedanför på stranden ett hav av vackra strandblommor...
 
Vovven Brunella, mitt i blomsterängen, blir nyfiken på varför jag stannar där och tittar och måste genast undersöka saken....
 
Vackra strandblomster...
 
På vägen hem tornade mörka moln upp sig på himlavalvet och vinden ökade något i styrka .Väderprognosen har visat på 40 % regnrisk idag så vi får se hur det blir med det... 
 
Tack alla fina vovvar för sällskapet på min mysiga strandlångis! Jag saknade givetvis fina vännen Berit som sällskap så jag skickade lite kryapådighälsningar till henne genom luften :-D

Kommentarer:

1 Tiina:

Vilken härlig och stor strand det är nu! Har du hört om någon av blivit bränd av såna där äckligt stora maneter i Huay Yang? Vi såg en sådan också på stranden när vi var byn, snart 4 år sedan. Har inte hört att ni badar så mycket i havet, gillar ni inte det? När får ni besök av ert barnbarn för första gången?

Svar: Tack för din kommentar Tiina! Det är ju ett tropiskt hav så det finns därmed en massa arter av maneter och en del bränns mer än andra eller inte alls. Det finns en och annan som blivit bränd av manet här i HY men vilken sort vet jag inte. Vi badar i havet emellanåt men inte så ofta som vi gjorde när vi var här bara på semester, Det är ju bara för att vi har möjlighet därför inte lika angeläget längre. Det är planerat att de kommer med vårt barnbarn i början på nästa år, det ska bli roligt!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Jag föredrar att bada i havet, det är bara när det blåser mycket inåt som jag inte gillar det och man inte ser botten :)Vad söt Schack är <3 Hoppas Berit blir bättre snart, hälsa från mig! Pok äe

Svar: Jag också mitt hjärta då havet är oslagbart att bada i men trots detta gör vi ju inte det särskilt ofta då vi är lite bortskämda och har det runt hörnet :-D Jag ska hälsa Berit från dig! Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: