2015-12-21 Immigration i Dan Singh Khon - nya fräscha 90 dagar....

Oavsett om man har Longstayvisa och beviljat uppehållstillstånd i 1 år måste man anmäla sig på Immigration var 90:e dag och för mig var det dags idag att få nya 90 dagar. Det kan man göra på Immigration i Dan Singh Khon och kostar ingenting. 
 
Jag var där kl. 13.15 (de har lunch mellan 12.00—-13.00) och det var en perfekt tid, för det vara bara jag och personalen där, så det gick på ett par sekunder så var nya 90 dagar noterade i mitt pass.
 
Där kan man även ansöka om Reentry som kostar 1 000 baht samt förlänga sitt 30 dagars turistvisa med ytterligare 30 dagar och det kostar 1 900 baht.
 
Skönt att susa hem på den nylagda södergående motorvägen strax efter Ban Thon Ket då den sträckan nu är slutförd och trafiken har släppts på igen. Efter nyår kommer nya sträckningar att stängas av både på norr- och södergående sida då motorvägsreparationen, där man denna gång gör ett rejält underarbete och förnyar hela väglaget och inte bara lappar igen de hålor som hela tiden har en tendens att gå sönder igen. Härligt!
 
Immigration i Dan Singh Khon
 
Jag önskar dig en härlig måndag!

Kommentarer:

1 Bo Österholm:

Hej Annika
Vi följer din mycket intressanta blogg nästan varje dag eftersom vi återvänder till den underbara "byn" för 10:året i feb -april nästa år.
Denna gång stannar min fru i byn 57 dagar och då undrar vi om det verkligen fungerar att före 30:e dagen åka till Immigration Dan Singh Khon och förlänga pågående turistvisa ? Det verkar ju mycket enklare än att ordna detta innan avresa.
// Bosse & Maud

Svar: Tack så mycket Bo och Maud för er kommentar och roligt att ni uppskattar min blogg. Välkomna tillbaka till HY och påfyllnad av 30 dagar på 30 dagars turistvisa har så vitt jag förstått fungerat utmärkt för dem som sökt det här i Dan Singh Khon. Gör det som ni finner bäst. God Jul!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Susanne:

Tack för bra info. Vet du om det även går att förlänga sitt 2* 60 dagars visa med 30 dagar där?

Svar: Tack själv Suss, när det gäller övriga visa än att förlänga sin 30 dagars turistvisa med ytterligare 30 dagar i DSK vet jag inte vad som gäller. Det får du kolla med Immigration eller Thailändska ambassaden, det är mitt förslag så det blir korrekt för er del.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: