2015-02-23 Kylig morgon som snabbt gick över i en varm dag...

Bara för att jag härom dagen nämnde att nätterna och morgnarna blivit varmare och våra påslakans täcken har packats ner för nästa vintersäsong, blev det en kylslagen morgon om ca 20 grader :-D.
 
Filtarna åkte på i gryningen och när jag sedan vaknade och tittade på Rulle, som sov djupt, hade han lindat toppen av påslakanet runt huvudet och stängt av fläkten. Han såg ut som en mumie, och då det var dags för mig att stiga upp, lade jag på honom både mitt påslakan och filt som förstärkning. Stackars Rulle, kanske bra om han har en yllemössa till hands att ta på när kylan slår till:-D
 
Ynkans 21 grader kl. 07.30
 
I morse på strandlångisen, med Ann och Berit, var stranden riktigt bred och platt. Berit som har joggingskor på fötterna kunde gå torrskodd hela vägen till Wanakon Nationalpark och tillbaka. Ann och jag går barfota, så oss kvittar det om det blir blött. Ann och jag lämnade berit vid utgångspunkten vid Aum Restaurang och fortsatte sedan via Dolphin Beach till piren mot Jacks och tillbaka. På så sätt blir långisen förlängd några km och det gör bara gott för apostlahästarna.
 
Bred och fin strand på Huay Yang Beach i morse kl. 09.00
 
Utgångspunkten för strandlångisen strax intill Aum Restaurang kl. 09.00
 
Under förmiddagen steg temperaturen rejält och visar nu på sena eftermiddagen 32 grader i skuggan på vår altan.
 
Detta var dagens rapport från vårt paradis Huay Yang och jag önskar dig en härlig måndag!

Kommentarer:

1 Anton:

Här skulle vi vara överlyckliga om vi hade 21 grader mitt på dagen! +2 och snöblandat regn, Brrrrr!

Svar: Tack Anton för din kommentar och jag vill verkligen inte byta med er, brr! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 tommy:

varmare ÄN här iallafall

Svar: Tack Tommy det är ju en tröst :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Skönt att du och Rulle äntligen fått lite värme synd bara att den försvann!
Strandbilderna såg i varje fall härliga ut med eller utan värme.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack snälla Birgitta för din kommentar och vi kan ju inte på allvar påstå att det skulle gå någon som helst nöd på oss:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Stackars pappa som är så frusen :) Jag fick vakna upp till slask och 1 grad..det ni :) Pok äe

Svar: Mmm Maria du känner ju din frusna pappa väl :-D Du får skynda dig hit till värmen så slipper du riktig kyla och slask :-D PoK Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Ann-Britt:

Vilken underbar strandlångis ni kan njuta av!

Här hemma är äntligen vägen bar och jag behöver inte vara rädd att halka när jag tar min promenad varje dag. Det har snöat idag men det var blötsnö så den ligger inte kvar som tur är! Väntar jättemycket på våren!

Kram:)

Svar: Tack snälla Ann-Britt och vi njuter verkligen varje dag! Skönt att våren snart är på gång i Sverige, men det dröjer väl några månader innan den är där på allvar ;-.D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Alexander Fjäll:

Det ser helt otroligt ut! Vi kommer ner den 6e mars och har semester en månad! Vi kanske ses på stranden!

Svar: Tack så hjärtligt Alexander för din kommentar och välkomna till Huay Yang samt trevlig resa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: