2015-02-25 Fina saronger - skyddsöverdrag till våra möbeldynor och lite andra trevligheter....

På PoP-shop kan du hitta saronger/strandfilt/skyddöverdrag eller vad du nu vill använda dem till, i massor av fina färger och mönster. De kostar 150 baht per styck. 
 
Fina sittdynorna är vettiga att skydda mot svettiga kroppar etc.
 
...och här är en annan färgglad variant...
 
De är av ett tunt tyg som är skönt för kroppen samt torkar snabbt...
 

 
I eftermiddags fick vi påhälsning av en av mina flitiga bloggläsare Gun-Britt från Ludvika som kom till Huay Yang nyligen och hade med sig ett paket med kaffe till oss. Vilken trevlig överraskning som alltid gör mig så glad att få en sådan respons på min blogg att det medför en oväntat kaffeleverans. Tack snälla Gun-Britt!
 
Härom dagen fick vi ett ett par färska veckotidningar och en kort pratstund med ett annat trevligt par som också läser min blogg. Det är för mig alltid härligt att få veta in live att det är många som gläds av min blogg och det gör mig mycket glad samt ger mig mycket god energi!
 
Om du vill veta vad som händer i Thailand, politiskt etc. kan jag verkligen rekommendera en blogg som alltid har seriösa inlägg utan raljans eller eget högmodigt tyckande som en del andra bloggar eller foruminlägg ägnar sig åt helt utan självkritikhttp://www.walleniusvinklar.com/politik-thailaendsk/item/294-%C3%A4rligt-talat.html 
 
Livet är kort och den enda som har ansvar för hur du har det, eller upplever din tillvaro i ditt vuxna liv är du själv, så fyll livet med allt det goda så gott du kan! 
 
 

Kommentarer:

1 Pia:

Hej på er!
Fina saronger!!

Pussa Rulle från mig <3

Svar: Hej Pia och tack för det! Pussa Isac från mig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anna, New York – My Bite of the Big Apple:

Så bra med både snygga och praktiska skyddsöverdrag! Jag förstår att kaffe är välkommet.
Instämmer också i att din blogg verkligen sprider glädje och inspirerar!

Svar: Tack så mycket snälla Anna och jag blir lika glad varje gång över dina peppande kommentarer!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Björn-Owe Andersson:

Hej Annika tack för en jättebra blogg men jag måste få fråga dig för vi har varit på jakt efter en snygg lampa länge.Var hörni köpt eran röda lampa

Svar: Hej Björn-Owe och tack för din respons på min blogg och kul att du gillar lampan:-D Den röda lampan (samt även den vita) har vi köpt på Beautiful World i Hua Hin i närheten av Index http://www.beautifulworldthailand.com/
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Hej Annika! Du som har lite koll. Går tåget till Hua Hin alltid vid 9.30? Vet du tiderna som det går från Hua Hin till Huay Yang? Det är väl inte många tåg som stannar i Huay Yang? Förseningarna vet jag om, tänkte på den tiden som det skulle gått :-)

Svar: Hej Christel, Tåget ska normalt gå kl. 09.20 men det är ytterst sällsynt att det går i tid. Det är bara 1 tåg som stannar i HY på morgonen och som går norrut och 1 tåg som stannar i HY på em och som går söderut. Från Hua Hin tror jag det går kl. 13.00 men är inte säker. Ett tips kolla min blogg http://annikathailand.blogg.se/category/taxiservice-bussar-tag-reseagenturer-etc.html Tack för att du läser min blogg och lycka till med tågresan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Glömde skriva jag heter Christel, följer din blogg. Tack för all bra information, roligt att läsa o följa er.

Svar: Tack Christel, det är lätt att glömma och tack för din respons på min blogg :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 christel:

Tack för snabbt svar, såg var jag kunde ändra från anonym till mitt namn nu 😄

Svar: Tack själv Christel :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Christer:

Mysiga och säkerligen sköna fåtöljer, det röda tyget är också fint. Och på elefanten ställer i ifrån er era onsdags-G&T antar jag?

Svar: Tack så hjärtligt kära Christer och du har helt rätt när det gäller våra GT :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Ann-Britt:

Vad vackra saronger ni har köpt! De är verkligen bra att sitta på eftersom de torkar så fort! Köpte och använde sådana också när jag var i Thailand och även i Goa! De är så billiga också så man kan köpa lite olika mönster och färger.

Kram:)

Svar: Tack så mycket snälla Ann-Britt för din kommentar och sarongerna är verkligen praktiska till mycket, även att ha på sig :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: