2015-02-27 Sista "arbetsdagen" inför helgen är till ända, det är ju freeedag....

Idag var vi 11 stycken långisgångare på stranden och vilket härligt positivt gäng som travade i väg i olika takt och mindre eller större grupper. Enöga hängde glatt med fast hon var ensam hund.
 
När vi kom fram till Kiaberget vid klippgränsen var det fler i sällskapet som passade på att ta ett dopp. Härligt!
 
 
Från vänster Ulrika, Yvonne, Herve, Eva, Ann och Susanne...
 
När vi vänt hemåt och var tillbaka vid utgångspunkten upptäckte jag att mina sköna och för mig speciella FlipFlops blivit kvar allra längst bort där vi vände vid klippgränsen. Vi har alltså nu redan gått ca 7.5 km totalt.
 
Suck, vilken jämrans osis! Då jag inte vill bli av med mina skor var det bara att knalla tillbaka igen. Alla erbjöd mig någon form av hjälp för att jag skulle slippa gå hela vägen tillbaka men jag avböjde vänligt men bestämt och Ann gjorde mig sällskap och såg det som en bonus att få extra mycket motion.
 
Det var snällt av Ann att ställa upp och göra mig sällskap då det skulle bli tråkigare att gå hela vägen själv. Denna gång fick vi sällskap av Atlas som följde med hela vägen och tillbaka.  
 
Mina FlipFlops låg där på stranden och väntade och när Ann och jag kom tillbaka till utgångspunkten hade vi gått ca 1,5 mil barfota. Fötterna ska härdas men idag var de trötta, det kan jag övertyga er om!
 
Nu får fötterna vila från barfotalångisar i två hela dagar. Jag önskar dig en trevlig fredagskväll samt trevlig helg!
 

Kommentarer:

1 Laila.Andskär:

Vilka snygga jobbarkompisar du har

Svar: Ha, ha tack så mycket Laila och se vad bra det är att motionera och hålla kroppen och knoppen i trim :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Ann-Britt:

Det var ingen liten extra promenad som du fick göra.
Förstår att fötterna behöver både vila och kanske ett skönt fotbad efter det!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram:)

Svar: Ja Ann-Britt det var en rejäl extra promenad men mina fötter är bra nu och "luftkuddarna" har lagt sig :-D Önskar dig detsamma, kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: