2015-01-31 En härlig lördag i vårt Huay Yang på alla sätt och vis...

Sovmorgon, bara det är mysigt i sig!
 
Idag och i morgon, dvs. två vilodagar för att vila benen från långisarna måndag-fredag med mina glada, positiva långisvänner. Att förena nyttig motion i social uppsluppen samvaro är oslagbart! Under våra långisar vilar inga ledsamheter utan vi bara traskar på i positiv anda. Det är en lisa för både kropp och knopp!
 
Runt kl. 10 tiden kom goa vännen Berit med en drös veckotidningar och för en liten pratstund. När Berit åkte iväg kom min sedan hur många år som helst fina goa vän Susanne på besök.
 
Susanne och hennes make Anders kom för ett par dagar sedan hem till Huay Yang. Då Susanne och jag inte setts sedan i juli 2014, när jag var i Sverige på besök, så blev det flera timmars mysigt samtal.
 
Jag är så glad och tacksam över att jag har dels en sådan fin familj dels så fina vänner omkring mig både på nära håll och på andra sidan jordklotet och att även om vi ses mer eller mindre ofta blir jag glad bara genom att tänka på er. 
 
I kväll kommer vi att få trevligt sällskap av goa vännerna Adam & Lena som också kom hem till Huay Yang härom dagen. Vi börjar kvällen med en drink här hos oss och härefter får vi se var vi får njuta av vår kvällsmat. Jag är helt övertygad om att det kommer bli en rolig kväll.
 
STORT TACK till min fina familj och alla mina fina vänner för att ni finns och förgyller mitt liv på så många olika sätt och vis!
 
Solen går upp, vy från Huay Yang Beach ...
 
...och solen går ner över Burmabergen, vy från Jacks Beach....
 
Där emellan lever vi livets glada dagar! 

Kommentarer:

1 christina sandell:

Du gör så rätt i att gotta dej, hoppas att snart kunna njuta goa dagar i Huay Yang. Det är gott att läsa din blogg när man sitter här hemma i kalla o blöta Sverige. Tycker du är så positiv o det på verkar din omgivning, tack
frida hälsar o önskar trevlig helg

Svar: Tack så mycket Frida för din kommentar och respons samt härligt att du följer min blogg och gillar den! Trevlig helg till dig också samt välkommenn till paradiset Huay Yang :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Håkan:

Där var vi och åt ikväll...måste ha missat er. Väldigt mysigt på Jacks. Ditt åker vi igen sa alla.

Svar: Tack Håkan för din kommentar men vi var inte där i går utan bilden är från ett annat tillfälle :-D Jacks är jättemysigt i övrigt så jag förstår att ni alla är nöjda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Carita:

Åh vad gott ni har det! Längtar tillbaka till värmen igen. Vi får vänta och längta till våren kommer igen. Sparar redan ihop till en ny resa till Huay Yang. Ha det så bra.

Svar: Tack så mycket Carita för din kommentar och jag förstår att ni längtar till baka till HY! Snart är det vår, tiden går fortare än vi tror och det ska bli roligt att träffa er igen :-D Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 kicki:

Grattis! På Bröllopsdagen.
Ha det gott. Kram

Svar: Tack Kicki med vi hade vår bröllopsdag den 18 november 2014 :-D Ha det så gott du/ni också! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: