2015-07-22 En mysig förmiddag med badnymfen Birgitta...

Både igår och idag hängde Birgitta med på långisen och det var mycket trevligt. Idag spelar Berit golf som vanligt, då det är onsdag, och jag fick ha Birgitta för mig själv :-D
 
Birgitta har ännu inte, under sina ca 2 veckor här i Huay Yang, badat i havet så nu var det hög tid för henne att kasta sig i plurret. Vovvarna tycker det är roligt att hänga på när någon av oss badar och väntar alltid på oss tills badandet är klart.
 
Havsbadsdags för Birgitta
 
Vovvarna hänger med en bit ut...
 
...men sedan får några av vovvarna de syn på ett fiskstim som var intressantare att engagera sig i...full fart framåt så vattnet yr om dem...
 
Birgitta ser ut att njuta och Lusia spejar efter något att jaga...
 
Badnymfen Birgitta,,,
 
 
 
Härligt med skummande varmt havsvatten på kroppen...
 
Efter långisen stannade jag till hos Svein och Anette, som kom hem till HY för några dagar sedan, och gav dem varsin stor välkomstkram!
 
Tack goa fina Birgitta och alla vovvarna för en trevlig långis!
 
Till er mina kära bloggläsare önskar jag en suveränt mysig onsdag (lillördag)!

Kommentarer:

1 kicki:

Detsamma önskar jag er.
Vi ska nu ha mysigt i flera dagar.
Lars-Åke o Chon kommer hit imorgon(tors)
o stannar till lördag, då oxå Maud kommer på en blixt visit.
Kram Kram.

Svar: Tack snälla Kicki och ha det så mysigt samt krama dem alla från mig samt en stor kram till er också förstås!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Sofia :

Så härligt det ser ut! Lill-lördag minst sagt, två dagar till helg :) tycker tiden springer iväg,det är ett halvår sedan jag bestämde mig för att jag ville testa att bo i Hy och nu är det bara 17 månader kvar kvar. Tiden springer iväg!


Svar: Tack så mycket Sofia för din kommentar och det ser inte bara härligt ut utan det är det också! Kul att du vill testa att bo här och jag är övertygad om att du kommer att trivas :-D Visst går tiden fort och plötsligt har det gått 17 månader...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Så härligt ser det ut! Hälsa till Birgitta och jag hoppas hon kommer till HY i vinter också Eva Van Ravi

Svar: Tack så mycket Eva och jag ska hälsa Birgitta det :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Marianne:

Hej! Följer din blogg och älskar verkligen Thailand,precis som du. Vi spenderar varje vinter i Rayong och är där mellan oktober-april. Förra veckan när ni fick hem er snygga säng så slog det mig att jag kanske skulle fråga en lite konstig fråga, vilka sorters lakan bäddar du dina bäddmadrasser med? Drapå lakan för tjocka madrasser finns ju, men har inte hittat några passande till bäddmadrasserna?? ( bäddar med vanliga lakan från Sverige ) men drapålakan vore super!! Vore intressant att höra vad du använder :) Ha´de gott!

Svar: Hej Marianne och tack för din kommentar! Vi har en madrass om 180 cm och en ca 5-6 cm tjock bäddmadras ovanpå samt ovanpå den madrassskydd som är tunna och lätta att tvätta. Jag bäddar sängen med de bredaste underlakan som finns på marknaden dels från Sverige dels från Thailand (Home Pro) För att skydda den tjocka madrassen om 35 cm har jag ett skydd av svart frotté som jag beställt från Jysk i Sverige till vår förra madrass som inte var lika tjock som vår nya, Det glipar lite här och där i nederkanten men är bättre än ingenting än så länge. Det finns liknande sådana skydd eller lakan som räcker för madrasser om ca 32-33 cm i Thailand som ska vara ett standardmått men för vår sängmadrass (35 cm) fattas det då några cm så den ligger över standard tydligen, Vi använder våra gamla skydd tills vidare som sagt. Ska kolla i Bangkok om det finns fler att välja på men det är tveksamt. I annat fall kommer jag att kolla med tex Jysk igen i Sverige för att se om vi hittar något där. Det finns dra på lakan att köpa i Thailand men de har jag än så länge inte använt då de inte räcker till över hela madrassen pga av dess tjocklek. Hittar du något vettigt får du gärna berätta det för mig :-
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Maria:

Härligt det ser ut, vad fin Lusia är i kroppen, skönt för vovvarna i HY att kunna svalka sig i havet och leka på stranden..pok äe

Svar: Tack mitt hjärta, det är verkligen härligt och Lusia är otroligt fin och smidig samt snäll och tillgiven. De hundar som har det så här bra som de kan skatta sig lyckliga! PoK Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: