2014-03-29--30 Vårt lilla husdjur ödlan Långsvans och nu börjar vardagen igen så smått....

Vi har en liten ödla som bor lite här och där på vår altan i någon krukväxt eller i vår trädgård och ibland ger han sig tillkänna. Idag satt han (eller hon) på armstödet på en av våra rottingfåtöljer och tittade lite surt på oss därifrån.
 
Han har väl haft det lugnt och skönt här i fred när vi varit borta på långresan i tre veckor... 
 
Lilla ödlan Långsvans
 
Efter hemkomsten den 28 mars har det blivit mycket vid datorn för min del för att dokumentera hela vår långresa på bloggen med alla de bilder som jag vill visa er, drygt 400 samt videosnuttar, för att ni bloggläsare ska få möjlighet att kunna ta del av vår resa om ni vill.
 
Jag hoppas att jag haft förmågan att få er att känna hur trevligt det är att resa med MC i Thailand och i Malaysia och att verkligen kunna se sig om i dessa länder även utanför alla typiska turistställen.
 
Självklart kan man känna sig trött och lite ut humör i bland, det vore ju konstigt annars, då vi är vanliga människor, men glädjen att ha möjlighet att resa och då framför allt att jag kan köra med min egen MC det är det bland det roligaste jag vet.
 
Nu tar vardagen vid här hemma i vårt kära Huay Yang, allt det praktiska efter resan är klart, tvätt av kläder och hojar etc så nu kan jag börja engagera mig i vår vackra trädgård, gå på härliga långisar med mina fina vänner etc. etc. och bara njuta av tillvaron.
 
 

Kommentarer:

1 Anton:

Efter att ha läst hela reseskildringen här i ett kallt och regnigt Lidköping, så blir längtan tillbaka till värmen och den goda maten bara större o större o större o..........

Svar: Ja men Anton, pallra er hit då :-D Vad väntar ni på? :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Isac:

Hej i värmen! Det har varit jättekul att läsa om er härliga resa. Fina bilder o läckra platser o sevärdheter.
Vi ses snart så får ni berätta mer.
Ha det bra så länge....😄

Svar: Tack så mycket fina goa Isac och roligt att du uppskattade mitt reportage. Det ska bli kul att träffa er snart igen! Kram till er båda
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Hej!
Långsvans tycker nog att det är dags för en egen solstol! Vad har jag gjort denna Måndag kväll jo läst och tittat på alla fantastiska bilder vilka byggnader? förstår att du höll dig på marken jag hade gjort samma sak men blir dock lite avundsjuk på alla som inte har problem med höjder kan tänka mig att det är en upplevelse. Vilka kontraster ultra moderna byggnader och sen i andra delar enkla restauranger där du äter hur billigt som helst med vårat penningmått. den där frukttallriken till frukosten för ca 16-18 kr (om jag räknat rätt) helt otroligt.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Ha, ha Birgitta vi får väl fixa en egen stol till Långsvans då. Tack för din kommentar och visst ät det häftigt med dessa kontraster! Här finns det alltid något som passar de flestas tycke och smak det är bara att välja hur man vill ha det och vad man vill se. Mmm håller med dig när det gäller höjder, ibland fixar jag det men ibland väljer jag att avstå, något att jobba med .-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti:

Tack för härligt resereportage, har läst igenom allt noggrannt.
En likadan ödla satt på vår mur till o från när vi var på plats.
Den var inte alls rädd när man passerade.
Kram Titti

Svar: Tack själv snälla fina Titti för din kommentar och roligt att du gillade mitt reportage :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Sonja:

Tack Annika för en helt underbar blogg!
Tror faktiskt att jag läst varje inlägg sedan 2007 :)
MVH
Sonja

Svar: Tack så hjärtligt själv Sonja för att du vill läsa och följa min blogg samt att du uppskattar den och berättar det för mig då de gör mig mycket glad!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Berit Knapasjö:

Vi saknade dig på strandpromenaden i morse!

Svar: Tack snälla fina Berit men på torsdag kommer jag och gör er sällskap! Lycka till på golfen i morgon!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Pia Gillberg:

Tack för fantastiska bilder o rolig reseskildring!!
Nu jobbar vi bara 4 dagar till o den 9 sticker vi! Längtar så! Vi ses snart
Pöss pöss

Svar: Tack så mycket själv goa Pia för den fina responsen! Då är ni i HY den 10 april med andra ord, det ska bli sååå roligt att träffa er igen! Pöss, pöss
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Reidun:

Tack för den fina och trevliga turen till Malaysia!! Många minnen från vår tur!!Hälsa den fina ödlan! Kram Reidun

Svar: Tack så mycket själv snälla Reidun och roligt att du uppskattade mitt resereportage och att den väckt goda minnen! Långsvans hälsar tillbaka :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Ingvor:

Tack för en helt fantastisk reseberättelse. Vilka fina bilder du tar, rena proffset. Det har varit en härlig läsning om kända och okända platser. Intressant med Malaysia som jag gärna skulle vilja åka till efter denna berättande resa ni gjort.
Hälsa Rolle! Ha det så gott! Kram Ingvor och Kenth

Svar: Tack så hjärtligt själva Ingvor och Kenth för den fina uppskattningen av mitt resereportage samt övriga respons. Det är alltid roligt att få så fint beröm! Klart ni ska åka till Malaysia och då framför allt Malacka, Den staden tror jag ni skulle gilla men även landet i övrigt har mycket fint att bjuda på :-D Kram till er båda
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: