2015-03-04 Skönt avslappnande medicinsk massage av Nom...

Inför vår långresa med våra MC till Malaysia på måndag känns det vettigt för mig att mjuka upp kroppen lite med en timmes skön medicinsk massage.av Nom.
 
Jag hade bokat tid kl. 12.00 så det fanns bara tid för en snabbdusch efter långisen om knappt 9 km. 
 
Att bara ligga där och höra vinden som vajar i palmbladen samt den svagt surrande fläkten är otroligt sövande, framför allt efter att ha gått raskt i nästan 9 km strax innan.
 
När Nom efter övriga helkroppsamassagen går över till ansiktet och huvudet samt nackgropen är mitt medvetande minimalt. Hela kroppen känns tung och slö och det är lätt att somna och ett komaliknade tillstånd är nära. 
 
När massagen var klar kände jag mig som en slö viljelös zombie och cyklade hemåt i ultrarapid....  
 
Nom i full aktion med innanlårpress efter benmassagen,,,Här gäller det att inte fara iväg utan hjälpa till och spjärna emot lite för extra bra effekt av pressen...
 
Tack fina goa Nom för en som vanligt skön massage! 

Kommentarer:

1 kent andersson:

Hej Annika
Du som har koll på det mesta i byn, jag ska bo där i 3 veckor på Dolphin Beach och har fyllt ut resväskan med lite kramdjur. Finns det något barnhem eller något annat ställe man kan ge dessa till?
Tack på förhand och kör försiktigt på er hojar

Kent

Svar: Hej Kent, Välkommen till HY och ett tips är att lämna kramdjuren till Daghemmet som ligger vid Kommunhuset. De tror jag de uppskattar. Tack för din hälsning i övrigt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Hej! Vilken trevlig blogg! Vi kommer ev att spendera en del av föräldraledigheten där nästa vinter. Har då 3 barn varav 1 är 14 år.(de andra 2 år och bebis) Kan du ge mig tips på boende? Skola till 14åringen? Finns det andra tonåringar som är bofasta? (Svenskar) något vi bör tänka på? Mvh Maria

Svar: Hej Maria och tack för att du uppskattar min blogg. När det gäller boende kan du kolla min länkar till de som förmedlar hus eller lägenhet att hyra. Vi har ju Svenska Skolan Sanuk här i byn under högsäsongen så kolla med dem när det gäller 14 åringen. Under högsäsongen (december- februari) är det många skandinaviska barnfamiljer här och även en del ungdomar i byn men inga som är bofasta i övrigt. Huay Yang är en liten fiskeby som de flesta trivs i just för att det är en liten lugn by. Det finns inget utpräglat partyliv eller stora shoppingcentra här i HY. Däremot milslånga stränder utan en massa solstolar och försäljare. Övrigt utbud kan du hitta i min blogg på respektive kategori. Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: