2015-03-19 forts. Kuala Lumpor och Petronas Twin Tower via lokatåget...

Kul att åka lokaltåget, KL Komuter till KL Sentral, och sedan byte till tunnelbanan som går till station KLCC för att komma fram till Petronas Twin Tower som ligger precis vid stationen. 
 
https://www.google.co.th/?gws_rd=cr,ssl&ei=5ugYVZLKAYfbuQTO14DoAw#q=Petronas+twin+towers
 
På väg in till centrala Kuala Lumpur, det är kul att åka tåg...
 
Fräscha fina vagnar...
 
Observera att man bl.a inte får pussas på tåget...
 
 
 
 
 
Hur gör man här då?
 
I vart fall gick det bra med våra biljetter på båda linjerna och vi kom fram till vårt mål...  
 
Här är de, Petronas Twin Tower, häftigt är ett ord i underkant!
 
 
Om du tar på mig så tar jag på dig....
 
Coola byggnader runt om ...
 
 
 
Nja, hellre kör jag MC :-D
 
Inne i gallerian är det mest butiker med exklusiva märkeskläder....
 
 
 
Rulle var först sugen att åka upp i tornen men det var lång kö och han skulle få vänta en dryg timma innan han fick komma med i hissen upp. Det började bli sent på eftermiddagen så han beslöt sig för att skippa tornbesöket. Jag gillar inte sådana höjder så jag avstod med nöje....
 
När vi tyckte att vi kollat klart på omgivningarna i samband med tornen beslöt vi att ta tåget hem till hotellet igen. Det var i vart fall roligt att se de båda tornen i verkligheten det var ju därför vi åkte till Kuala Lumpur egentligen .
 
 
En vagn reserverad endast för kvinnor.. 
 
När vi var tillbaka till Batu Caves var det vackert att se området bada i kvällsljuset...
 
 
Vi åt kvällsmat på en trevlig restaurang på tempelområdet innan vi fortsatte till vårt hotell.
 
 
 
Bye, bye Batu Caves för den här gången...
 
I morgon drar vi vidare söderut till Malacca...
 
Tack för en återigen mysig och upplevelserik resedag!
 

Kommentarer:

1 Linda:

Häftig stad och fina bilder!

Svar: Tack mitt hjärta! Pok Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina S:

Måste varit häftigt att se Petronas i verkligheten! Och alla de andra häftiga byggnaderna. Jag hade nog också backat på att åka upp i Petronas… Och inte pga kön till hissarna...

Svar: Ja Christina det var en magiskt känsla att bara stå där på marken och kolla på dessa gigantiska byggnader, det räckte gott och väl för mig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: