2015-05-27 Trevlig onsdag och lillördag önskar jag dig från Huay Yang!

Idag blev jag solokvist på strandlångisen, Tina har satt på sig startskorna för att lämna byn, Karin har blivit för solbränd under gårdagens långis och Berit spelar golf.
 
Den enda hund som välkomnade mig vid Aum Restaurant var Trullsan som fick sitt lilla tuggben. De andra hundarna syntes inte till alls.
 
Tofsvipan, Red wattled lapwing har vi många av här i Huay Yang, dels på stranden, dels på på vår tomt och runt om vårt husområde... Det är en ganska skräning fågel med ett läte som ditteledu, dittele du...
 
Trevlig onsdag (lillördag)!
 
 
Jag vill spela in så mycket som möjligt av det härliga ljudet från havet som jag kan njuta av vid tillfälle vid vår månadsvistelse i Sverige, en eventuellt kylig sommardag...
 
Atlas dök upp först när jag var i höjd med nationalparken på vägen tillbaka och blev glad när han såg mig och Lusia gjorde mig sällskap när jag fortsatte mot stenpiren. Plockade upp lite skräp på vägen som flaskor etc. på stranden och fyllde en hel plastkasse, men det såg faktiskt riktigt prydligt ut. Dagen goda gärning med andra ord :-D
 
I kväll bjuder Rulle på en iskall GT innan hämtmaten från Raplom, förlåt Pia, vi kan inte låta bli att sukta med din älsklingsrätt Gai Hå Cheese som tillhör en av våra absoluta favoriträtter...
 
Må så gott och se till att värma upp Sverige rejält, framför allt Stockholm, vi kommer snart på besök!

Kommentarer:

1 Maria:

Smarrigt med GT i värmen. Minns den där skrikiga fågeln hehe. Gillar meddelandet i sanden med, ser härligt ut :) Här är det ca 15 gr idag, jag frös lite men ser folk gå i t-shirt och shorts..brrr POK ÄE

Svar: Tack hjärtat för din kommentar och pappas GT är godast och bäst! Skönt med lite värme och hoppas det blir ännu varmare i Sverige tills vi kommer :-D PoK Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: