2015-11-03 Vårt vackra risfält i Huay Yang

I dag blev det en annorlunda start på morgonen. Det började med att jag vaknade av ett explosionsartat ljud vid kl. 05 tiden, det var en riktigt rejäl åskknall, efter en stund gick strömmen och regnet vräkte ner. Det var skönt att ligga där i mjuka mysiga sängen och lyssna på ovädret men slippa vara ute i det.
 
I och med att strömmen gick fungerade inte heller väckarklockan som jag ställt på kl. 07.30 så jag vaknade med ett ryck kl. 08.15. Det var egentligen ingen panik då jag misstänkte att ingen av mina långisvänner ville gå i detta väder. Min misstanke bekräftades så när regnet upphört vid kl. 09.40 tiden och även strömmen hade kommit tillbaka knallade jag iväg själv.
 
Det var ett ganska långt strömavbrott men eftersom vi har gasspis var det inga som helst problem för oss att fixa en lagad frukost innan strömmen kom tillbaka så jag slapp knalla iväg på tom mage. Jag tycker att thailändarna är snabba på att lokalisera felet och snabbt åtgärda det för blir det strömavbrott, vilket sker då och då, är det sällan längre än högst några timmar. 
 
Under promenaden kändes luften sval och skön och det doftar så gott av naturen när det har regnat. När jag kom till Risfältsvägen var det en njutning att titta på vårt stora risfält som ligger där som ett stort vackert grönt hav.
 
 
 
 
 
 
 
Vilken mysig liten by vi bor i!
 

Kommentarer:

1 Jessica Eriksson:


Hej där!

Vilken fin blogg du har. Kolla gärna in min blogg där jag skriver om allt möjligt tex hur det är att vara nyinflyttad i Stockholm där jag jagar mina drömmar!

Hoppas du får en fortsatt bra dag!

Svar: Tack Jessica för din kommentar och hälsa Stockholm samt lycka till med din blogg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 svein:

Er glad du er tilbake med blogg om alt som hender i vårt paradis, har du hørt om noen så den meteoritten som lyste opp himmelen over Thailand i natt?

Svar: Tack så mycket Svein för det då det gläder mig att du uppskattar min blogg. Det där med meteoriten har vi nog missat tyvärr, synd det hade varit häftigt!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: